השכנים החדשים של ימינה בכנסת

כעת כשימינה נמצאת באופוזיציה היא נמצאת יחד עם שותפות שהן לא טבעיות לה. עם סידור הישיבה החדשה בכנסת איילת שקד יושבת בשכנות עם עאידה תומא סולימן ובצלאל סמוטריץ' ליד היבא יזבק

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/20 21:40 כד באייר התשפ

השכנים החדשים של ימינה בכנסת
ראשי ימינה. בשכנות לרשימה המשותפת, צילום: יח"צ

"השכנים אינם טובים בעיניי" היה מנטרה חוזרת בקלאסיקה הספרותית "דירה להשכיר" אלא שבכנסת ה-23 הביטוי נהיה נכון מתמיד. כזכור, סיעת ימינה החליטה כי לא תצטרף לממשלה ה-35 שהושבעה אמש, ותהיה חלק מהאופוזיציה. אלא שמרבית המפלגות באופוזיציה אינן השותפות הטבעיות של ימינה, וכעת הם נמנים כחלק מקבוצה הכוללת את הרשימה המשותפת, מרצ וישראל ביתנו.

אלא שלא רק באופוזיציה ימינה תשב יחד עם המפלגות הללו אלא גם באולם מליאת הכנסת. עם קביעת סדר הישיבה החדשה מוצאים את עצמם חברי ימינה יושבים ליד חברי כנסת אחרים שפחות רואים איתם עין בעין. שר התחבורה לשעבר בצלאל סמוטריץ' ישב בכנסת הקרובה בשכנות לחברת הכנסת היבא יזבק מהרשימה המשותפת. כזכור סמוטריץ' גינה בעבר את החלטת היועץ המשפטי שלא לפסול את יזבק מלרוץ לכנסת.

אלא שסמוטריץ' לא לבדו גם חברתו לסיעה איילת שקד תשב בשכנות לחברת כנסת מהרשימה המשותפת - עאידה תומא סולימן. גם יושב ראש הסיעה נפתלי בנט ישב בקרוב לאביגדור ליברמן, שהפך לסמל בעיני רבים בימין כנוטש הגוש, ומי שאחראי לגרירה של שלוש מערכות בחירות. מתן כהנא גם הוא ישב בשכנות לחברת כנסת מישראל ביתנו יוליה מלינובסקי.    

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן