מנדלבליט: היבא יזבק יכולה להתמודד לכנסת

היועץ המשפטי לממשלה פרסם את חוות דעתו, לפיה אין מניעה שח"כ היבא יזבק תרוץ לכנסת, על אף התבטאויותיה נגד חיילי צה"ל ובעד מחבלים. עוצמה יהודית: "לפטר את היועץ מתפקידו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/01/20 18:07 א בשבט התשפ

מנדלבליט: היבא יזבק יכולה להתמודד לכנסת
ח"כ היבא יזבק, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

היבא יזבק תתמודד בבחירות? היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, צפוי למסור הערב (ב') את חוות דעתו, לפיה איו מניעה כי הח"כית מהרשימה המשותפת תתמודד לכנסת.

בחוות הדעת של היועץ מנדלבליט נכתב כי "לאחר בחינת הדברים בכובד ראש, היועץ המשפטי לממשלה סבור כי הגם שחלק מן התבטאויות של העותרת, כפי שפורטו בבקשות, מקרבות אותה קרבה של ממש לרף הפסילה, הרי שלנוכח הצהרותיה והבהרותיה בפני ועדת הבחירות, אין מדובר בתשתית אשר מצדיקה את פסילתה, בהתאם לאמות המידה הנוקשות שנקבעו בהלכה הפסוקה.
זאת בפרט, לאחר שהמשיבה הבהירה בתצהיר שהגישה לוועדת הבחירות כי היא מתנגדת לאלימות, ואף הבהירה בהמשך באופן מפורש כי היא לא קראה ולא התכוונה לפגיעה באזרחים או בחיילי צה"ל.
כל זאת, בשים לב לכמות המועטה של הראיות המהותיות, פרישתן בזמן, היעדר ביסוס בדבר פעילות חוזרת ונשנית, ובפרט כאמור – הבהרות והצהרות מפורשות של המשיבה, המגובות בתצהירים אישיים, לצד החרטה שהביעה על חלק מן ההתבטאויות החמורות, וההסברים שנתנה ביחס לאחרות. נוכח הסברים אלו, אף שעלול להיוותר ספק באשר לכוונותיה של המבקשת, ודאי מלכתחילה, הרי שבהתאם לפסיקת בית המשפט העליון, ספק כזה פועל לטובת המועמד ולא ניתן לפוסלה".

חוות הדעת המלאה של היועץ בעניין ח"כ היבא יזבק:


להורדת הקובץ

מוקדם יותר פורסמה חוות הדעת של היועץ בנוגע לדרישת 'עוצמה יהודית', לפסילתה של הרשימה המשותפת כולה, שנדחתה גם היא על ידי היועץ. בין היתר כתב כי "חומר הראיות אינו מצדיק את קבלת העתירה לפסילה, שכן לא הצטברה 'מסה ראייתית קריטית', המתחייבת לשם פסילת רשימת מועמדים מלהתמודד בבחירות לכנסת".

בתגובה להמלצה אומרים במפלגת עוצמה יהודית כי "הגיע הזמן לשים סוף לקרקס ולאכיפה הבררנית: יש להדיח את מנדלבליט מתפקידו. אותו יועץ משפטי שהמליץ לפסול את מיכאל בן ארי, את בנצי גופשטיין ואת ברוך מרזל עושה איפה ואיפה ומתאמץ ככל יכולתו להלבין תומכת טרור מובהקת, על אף ראיות חד משמעיות וברורות, ולמרות שיזבק מבהירה למנדלבליט כי היא עומדת מאחורי רוב אמירותיה, הוא נותר איתן בעמדתו להכשיר את מחבקת המחבלים - לא צריך להישאר דקה אחת נוספת בעמדתו. יש להדיח אותו עוד היום. הגשנו לועדת הבחירות וליועץ המשפטי לממשלה מאסה קריטית של עשרות ראיות המעידות על תמיכתה בטרור ובמחבלים, אולם היועץ התעלם מכל אלה". 

עוד אמרו בעוצמה: "חוץ מיזבק, מנדלבליט שוב הכשיר רשימה שלמה של תומכי טרור מובהקים: עודה, טיבי, שחאדה ועוד ועוד. למעשה, מנדלבליט מבהיר כי תמיכה בטרור נגד מדינת ישראל היא אינה עילת פסילה".