ישיבת ממשלה ראשונה: "אם נדע לעבוד יחד, נדע לספק את הסחורה לאזרחים"

לאחר טקס השבעה ארוך בו הושבעו 34 שרים חדשים, מתכנסת כעת הממשלה ה-35 לישיבה ראשונה. בישיבה ברכו נתניהו וגנץ זה את זה על הבחירה באחדות, והציבו את מטרות הממשלה כשהראשונה בהם היא התמודדות עם משבר הקורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/20 17:58 כג באייר התשפ

ישיבת ממשלה ראשונה: "אם נדע לעבוד יחד, נדע לספק את הסחורה לאזרחים"
צילום: קובי גדעון/ לע"מ

אחרי שנה וחצי של מערכות בחירות, הצהרות נחרצות שהופרו בהינד עפעף, איחודים ובעיקר פיצולים ללא הפסקה - הממשלה ה-35 של ישראל, בראשות בנימין נתניהו ובני גנץ, הושבעה היום (א') בצהריים, וכעת תיגש לישיבה הראשונה שלה. נתניהו ברך את שותפו להקמת הממשלה בני גנץ על שיתוף הפעולה והחל למנות את משישמות ממשלת החירום: "המשימה הראשונה היא להחליט על קבינט הקורונה".

עוד אמר בפתח הישיבה: "יש לנו הרבה מאוד אנשים מנוסים, שרים מנוסים, סגני שרים מנוסים, ח"כים מוצלחים וותיקים ום חדשים. היינו צריכים, בגלל דרישות ממשלת האחדות, להצטמצם עם הרבה אנשים לקצת מקומות. זה היה כרוך בקשיים, רובם קיבלו את זה ברוח טובה, אני מאוד מעריך את זה. אם נוכל להמשיך את שילוב הזרועות הזה, נתחיל בישיבה הבאה בוועדות - ועדת הקורונה, ועדות הממשלה וכמובן ועדת החוץ והביטחון".

צילום: קובי גדעון/ לע"מ

גם בני גנץ נשא דברי ברכה והדגיש את חשיבותה של האחדות, ככוח לקיום הממשלה "אם נדע לעבוד יחד ביושר נדע לספק הסחורה לאזרחים. צריך לומר ביושר שזה יהיה אתגר. מגיעים מתפיסות שונות ועם ניסיון שונה".ביחס לאמירה זו ביקש נתניהו לברך את פנינה תמנו-שטה על היותה השרה הראשונה מקרב יוצאי אתיפיה, וח"כ גדי יברקן שמונה לתפקיד סגן שר ביטחון פנים.