בימינה מגיבים: מעולם לא ביקשנו שלושה תיקים, אלא שניים עם השפעה

אחרי הדיווחים כי נסללה הדרך למסירת שלושה תיקים לימינה בממשלה הקרובה, מה שיסלול את כניסתם אליה, במפלגה מגיבים: "ספינים של הליכוד. נתניהו בחר להציב את ימינה בעמדות נטולות השפעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/20 21:50 יז באייר התשפ

בימינה מגיבים: מעולם לא ביקשנו שלושה תיקים, אלא שניים עם השפעה
ימינה, צילום: Flash90

בימינה מגיבים. אחרי הדיווחים במהלך הערב (ב'), כי נסללה כניסת המפלגה לממשלה, והיא תקבל שלושה תיקים, אחד בכיר ועוד שניים קטנים, על רקע הסכמתו של גלעד ארדן למינוי לתפקיד השגריר בוושינגטון ובאו"ם, וכן ההסכמה של כחול לבן למנות 36 שרים כבר השבוע, בימינה שוללים את הדיווחים.

בהודעת המפלגה נאמר: "בניגוד לספינים של הליכוד, ימינה מעולם לא ביקשה 3 תיקים, מכיוון שלא מעניין אותנו להיות שרים לשם כבוד, אלא שני משרדים עם השפעה ממשית, בנוסף להשפעה בכנסת ובתחומי קרקעות המדינה, מסתננים בלתי חוקיים, עולם המשפט והתיישבות".

בימינה הדגישו כי "ראש הממשלה מכיר זאת בדיוק, ובכל זאת בחר להציב את ימינה בעמדות נטולות השפעה".

מוקדם יותר דווח בחדשות 12 כי יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הודיע לנתניהו כי יוותר על דרישתו לשלושה שרים עבור מפלגתו, כדי לאפשר את כניסת ימינה לממשלה, גם אם תקבל ימינה שלושה תיקים, שהם יותר ממפתח השרים שנקבע בגוש הימין.

מוקדם יותר דווח כי נתניהו וגנץ סיכמו שכבר בהשבעת הממשלה, ביום חמישי הקרוב, יושבעו 36 שרים, ולא 30 כפי שאמור היה להיות בתחילה. הסיכום נועד לאפשר לנתניהו חלוקה רחבה יותר של משרדים, גם עבור ימינה וגם בתוך מפלגתו.