פילוג בימינה? מיזם ההתפקדות של מפלגת הימין החדש עושה שימוש בשם של ימינה

בצל המשא ומתן לכניסה לקואליציה, רשימת ימינה יוצאת במיזם התפקדות המוני. כשמביטים מקרוב נראה כי הימין החדש משתמש בשם של הרשימה המאוחדת, ימינה. האם הדבר מצביע על פילוג בדרך לכניסה חלקית לממשלה?

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 11/05/20 11:18 יז באייר התשפ

פילוג בימינה? מיזם ההתפקדות של מפלגת הימין החדש עושה שימוש בשם של ימינה
שקד ובנט. הימין החדש, צילום: פלאש 90

"זה הזמן להתפקד לימינה! הסיעה הימנית היחידה בכנסת". כך נכתב בהודעה שנשלחה הבוקר מטעם רשימת ימינה למתפקדיה. על פניו הודעה לגיטימית אך אם מתסכלים טוב בהודעה, ואם נכנסים לאתר ההתפקדות, נראה כי מדובר בהתפקדות למפלגת הימין החדש.

לשון ההודעה: "אם את/ה רוצה לחזק את הימין האמיתי, ימין שלעולם לא ימסור שטחים, שלעולם לא ישחרר מחבלים, ימין כלכלי שלא ימנה 2 יו״רים של ההסתדרות לממשלה, ימין ללא שחיתות, שילחם בחזית המשפטית ולא רק ידבר על זה - יש לך בית. מול ממשלת שמאל - ימינה, עם ימין חדש, בגדול! התפקדו עכשיו".

כזכור, אתמול (א') ימינה הודיעה כי היא הולכת ביחד לאופוזיציה בגלל המבוי הסתום שהגיע המשא ומתן עם הליכוד, אולם נראה כי גם ברשימת ימינה התחילו ריבים פנימיים והן אינם מאוחדים כמו שהם מציגים. גורם בימינה מסר: "הציבור מאס במהלכים פנימיים חד צדדיים של רסיסי מפלגה כזו או אחרת. במיוחד כשהוכחו בעבר כטעות. הציונות הדתית צריכה מפלגה אחת גדולה ומאוחדת".

בתוך כך הליכוד עדיין מנסה להכניס את ימינה לקואליציה או חלקים ממנה. בראיון לחדשות כיפה אמר שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' כי גורמים בלשכת נתניהו פנו אליו ולרב רפי בהצעות לתיקים בכירים, אולם ללא הימין החדש. סמוטריץ' הסביר שהם סירבו להצעות ושימינה החליטה כי היא נכנסת ביחד לקואליציה או לא נכנסת בכלל

צילום: ללא

וכך זה נראה באתר ההתפקדות:

צילום: ללא