ימינה דורשת מנתניהו שני תיקים מתוך שלושה: חינוך, בריאות או תחבורה

לאחר שימינה לא היו חלק מהחותמים הממליצים על נתניהו להרכיב ממשלה, נועדו בנט ונתניהו על התנאים כדי לצרף את ימינה לקואליציה. לפי דרישת ימינה לשני תיקים, בנט יהיה שר ושקד וסמוטריץ' יעשו רוטציה על התיק השני, הרב פרץ נשאר בחוץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/05/20 17:39 יג באייר התשפ

ימינה דורשת מנתניהו שני תיקים מתוך שלושה: חינוך, בריאות או תחבורה
בנט ונתניהו. יהיו חלק מהקואליציה?, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

לפני כשעה נציגי הסיעות הגישו לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין 72 חתימות של חברי כנסת הממליצים על בנימין נתניהו להרכבת ממשלת חירום ואחדות לאומית בהובלת נתניהו ויו״ר כחול לבן, בני גנץ. מי שלא חתמו על המסמך היו חברי סיעת ימינה שעדיין נמצאים בפערים מול הליכוד על מנת להצטרף לקואליציה. על אף שלנתניהו חתימות רבות הוא עם שר הביטחון נפתלי בנט כדי לנסות להגיע להסכם.

השניים נפגשו, ובנט שב והדגיש כי רצונה של ימינה הוא להבין מה קווי היסוד של הממשלה בשל הבעייתיות המסתמנת, ביניהן משרדי המשפטים והכלכלה בידי אנשי הסתדרות ושמאל. עוד ציין בנט כי ימינה תצטרף לממשלה רק אם תוכל להשפיע באופן מהותי, זאת לאחר שתמכה בנתניהו ובמחנה הלאומי ללא הסתייגות לאורך חודשים.

בפגישה בין השניים ימינה ירדה מהדרישה המקורית ל-3 תיקים במפלגה אבל עדיין מצפה לשניים מן האפשריות הבאות: חינוך, בריאות או תחבורה. מה שאומר שמתוך ארבעה שהיו שרים בממשלה הנוכחית, שניים לא יהיו. כדי לאפשר לכמה שיותר להיות שרים החליט בנט כי הוא יחזיק בתיק שר אחד באופן קבוע, ואיילת שקד ובצלאל סמוטריץ יעשו רוטציה על התיק השני. מי שישאר ללא תיק ויהפוך לחבר כנסת מן המניין הוא הרב רפי פרץ שיפרד ממשר החינוך. אך גם בתום הפגישה הזאת טרם הגיעו הצדדים להסכמות.

כזכור, אמש הודיע בנט כי ביקש מראש הממשלה את תיק הבריאות, ואת האחריות על ניהול משבר הקורונה. בהודעה שפרסם בנט נאמר: "פניתי באופן רשמי לראש הממשלה לבקש את תיק הבריאות והקורונה - על מנת להקים מערך פנדמיה לאומי לקראת ההתפרצות הבאה, שעלולה להגיע בחורף הקרוב".