בנט: ביקשתי באופן רשמי את תיק הבריאות

שר הביטחון הודיע כי פנה באופן רשמי לנתניהו בבקשה לקבל את תיק הבריאות ואת האחריות על ניהול משבר הקורונה: "מעוניין להקים מערך פנדמיה לאומי"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 06/05/20 20:06 יב באייר התשפ

בנט: ביקשתי באופן רשמי את תיק הבריאות
נפתלי בנט, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

שר הביטחון, נפתלי בנט, הודיע הערב (ד') כי ביקש מראש הממשלה את תיק הבריאות, ואת האחריות על ניהול משבר הקורונה. בהודעה שפרסם בנט נאמר: "פניתי באופן רשמי לראש הממשלה לבקש את תיק הבריאות והקורונה - על מנת להקים מערך פנדמיה לאומי לקראת ההתפרצות הבאה, שעלולה להגיע בחורף הקרוב". 

בנט הוסיף כי "אם נקים מערך כזה, נוכל בפעם הבאה להתמודד עם המגיפה תוך פגיעה קטנה יותר בכלכלה".

כזכור, אתמול צייץ בנט כי ייקח את תיק הבריאות, אם ראש הממשלה יציע לו אותו: "אם רה"מ נתניהו יציע לי את משרד הבריאות ואת ניהול מערך הקורונה, אירתם למשימה. זו משימה לאומית של ממש. כדי להיערך לגל תחלואה נוסף שאולי יגיע בסתיו, נדרשת היערכות וביצוע מהלכים משמעותיים. חייבים להיות מוכנים מראש כדי שלא נצטרך לסגור את כלכלת ישראל ולפגוע אנושות בפרנסת מיליון ישראלים", צייץ בנט בחשבון הטוויטר שלו.

הבוקר נמסר מסביבתו של בנט כי "לא התקבלה מאז אתמול שום תגובה מטעם הליכוד, באף ערוץ, לעניין הטלת תיק הבריאות על השר בנט". הערב, כאמור, הודיע בנט כי ביקש במפורש את תיק הבריאות. בערוץ 12 דווח כי נתניהו וגנץ נפגשים הערב לדון בגורלו של תיק הבריאות בממשלה הקרובה.

מאז הודיע שר הבריאות הנוכחי, יעקב ליצמן, על עזיבתו את תיק הבריאות לטובת תיק השיכון, רבו הספקולציות במערכת הפוליטית לגבי איוש תיק הבריאות, שקיבל מעמד בכיר ביותר מאז התפרצות מגפת הקורונה, ובמקביל להבנה כי החיים בצל הנגיף יימשכו עוד זמן רב. תיק הבריאות יאפשר למפלגת ימינה מוצא מן הסבך הפוליטי, בשל רצונה לקבל תיק בכיר בממשלה מצד אחד, והעובדה כי שלושה מחבריה מחזיקים בתיקים מרכזיים, למול התוצאה החלשה שהשיגה בבחירות האחרונות, של שישה מנדטים בלבד.