מתקפה על חוקי הרוטציה: "מעולם לא רימו מצביעים רבים כל כך"

ביש עתיד ובמרצ תקפו את השינויים בחוקי היסוד שהעבירה הקואליציה. יעלון: "חשוב שנמשיך בנחישות לפעול כדי להעביר ממשלת זדון מהארץ". זנדברג: "הסכם כניעה מושחת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/05/20 13:37 יג באייר התשפ

מתקפה על חוקי הרוטציה: "מעולם לא רימו מצביעים רבים כל כך"
לפיד ויעלון, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

אחרי העברת חוקי הרוטציה, שסללו את הדרך הסופית להשבעת ממשלת נתניהו-גנץ, ביום רביעי הקרוב. במפלגות האופוזיציה תוקפים בחריפות את השינויים בחוק, ובייחוד את חברי כחול לבן.

בהודעה מטעם מפלגת יש-עתיד - תלם נאמר: "ממשלת נתניהו החמישית תהיה המנופחת והבזבזנית בתולדות ישראל. 36 שרים, 16 סגני שרים והקמת עוד מעון רשמי, זה לא חירום ולא אחדות – זו שחיתות. זו ממשלת החלומות והחסינות של הנאשם נתניהו. זו ממשלה שלא תעביר את חוק הגיוס, לא תדאג לזכויות להט״בים, לא תבטל את חוק המרכולים, ולא תוציא את ישראל מהמשבר הכלכלי – רק תדאג להוציא את נתניהו מהכלא.
מנגד, אנו נהיה הקול הרם והברור למען ישראל יהודית ודמוקרטית, ליברלית וחזקה. שבה לכל אחד זכות להיות הורה, חובה לשרת בצה"ל, והזדמנות שווה להצליח. נמשיך להילחם למען מעמד הביניים, העסקים הקטנים, הקשישים, אנשים עם מוגבלויות כל אלה ששוב נזרקו הצידה".

יו"ר הסיעה, ח"כ יאיר לפיד, כתב: "בני גנץ וגבי אשכנזי מחתימים עכשיו את חברי הכנסת שלהם על המלצה לנשיא למנות את נתניהו לראש ממשלה. מעולם לא רימו מעטים כל כך, מצביעים רבים כל כך, מסיבות עלובות כל כך".

חברו להנהגת הסיעה, ח"כ בוגי יעלון, כתב: "אחרי ששותפיי לשעבר הצביעו נגד כל מה שחשוב לציבור, נגד כל מה ששיכנע כמיליון ורבע אזרחים לבחור בנו, ועומדים בתור כדי לחתום על העברת המנדט להרכבת ממשלה לנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, לאחר שהכניע אותם באיומיו ושקריו, אני מבין כמה חשובה מלחמתנו על הדמוקרטיה ושלטון החוק, וכמה חשוב שנמשיך בנחישות לפעול כדי להעביר ממשלת זדון מהארץ. לא ממשלת אחדות וחירום מוקמת כאן, אלא ממשלת חסינות ושחיתות, כניעה, שיתוק ובזבוז שמבצרת את שלטון היחיד של הנאשם".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) כתבה: "חוקי ההסכם הקואליציוני עברו, חוקים רעים בהליך עקום שרק מדגישים שמדובר בהסכם כניעה מושחת. מרצ עותרת לבג״ץ נגד החוק".