אלקין: "מקווה שבג"ץ יעשה את הדבר הנכון ולא יתערב בהסכם הפוליטי"

בליכוד ובכחול לבן ממתינים לפסק הדין של בית המשפט העליון על ההסכם הקואליציוני, ומקווים כי בית המשפט לא ידרוש לשנות בו סעיפים. כל שינוי עלול להוביל לבחירות נוספות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/05/20 08:54 יב באייר התשפ

אלקין: "מקווה שבג"ץ יעשה את הדבר הנכון ולא יתערב בהסכם הפוליטי"
זאב אלקין, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

פסיקת בית המשפט העליון תגיע רק לקראת חמישי בחצות, ובמפלגות הליכוד וכחול לבן ממתינים בכיליון עיניים לפסק שיקבע את גורלו של ההסכם הקואליציוני שגובש בקושי רב, "עיקר המורכבות נובעת מחוסר האמון של כחול לבן", כך אמר הבוקר השר זאב אלקין בראיון ל'כאן'. עוד אמר אלקין על ההסכם העדין כי "הוצאה של לבנה אחת מההסכם יכולה למוטט את כולו. אני מאוד מקווה שבג"ץ יעשה את הדבר הנכון ולא יתערב בהסכם הפוליטי".

השר יובל שטייניץ התייחס גם הוא להתערבות של בית המשפט העליון בנושאים הפוליטיים ואמר הבוקר כי יש להגביל את כוחו של בג"צ: "אם בית המשפט העליון ימשיך לדון בחוק יסוד הממשלה - ויפסול, לא תהיה ברירה לכנסת הבאה, אלא להגביל את כוחו של בג"ץ". שטייניץ אמר את הדברים ב'גל"צ'. 

האם ימינה תישאר בקואליציה? השר בצלאל סמוטריץ' אמר הבוקר בראיון כי "כבר כמה ימים אין דיונים עם הליכוד. הם לא משדרים שיש להם עניין שניכנס לקואליציה". השר דודי אמסלם הגיב לדברי סמוטריץ': "יש לנו עניין שימינה יהיו בממשלה, אבל הם קיבלו שישה מנדטים והחלוקה צריכה להיות בהתאם".