המערכת הפוליטית נסערת בעקבות החתימה להקמת ממשלה

נתניהו וגנץ בדרך חתמו על הסכם להקמת ממשלה, וביתר המערכת הפוליטית מגבים בתגובות מעורבות. לפיד בתגובה: "גנץ ואשכנזי הסכימו לתת לנאשם בפלילים למנות את השופטים שידונו בעניינו אין גבול לחרפה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/20 19:33 כו בניסן התשפ

המערכת הפוליטית נסערת בעקבות החתימה להקמת ממשלה
מאוכזב. יאיר לפיד , צילום: פלאש 90, תומר נויברג

לפני מספר רגעים ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת בני גנץ נפגשו וחתמו על הסכם קואליציוני. במערכת הפוליטית תגובות מעורבות על התהליך הארוך שצפוי להיות מוכרע הערב. התגובות כצפוי, שגוש השמאל מגנה את החיבור בין כחול לבן והליכוד, בעיקר סביב הסוגיות המשפטיות שהיו האחרונות להיפתר בין הצדדים. בימין בירכו על המוגמר.

השמאל: "מצב חירום לדמוקרטיה הישראלית"

מעל לכולם בלט יאיר לפיד, שותפו לשעבר של גנץ ומי שעוד עשוי להיות יו"ר האופוזציה: "אז הפשרה בוועדה לבחירת שופטים היא שביבי בחר את כל הנציגים לוועדה. גנץ ואשכנזי הסכימו לתת לנאשם בפלילים למנות את השופטים שידונו בעניינו. אין גבול לחרפה".

אליו מצטרפים ממרצ ניצן הורוביץ ותמר זנדברג, כשהורביץ תוקף באופן כללי: "המתנה של ביבי וגנץ לאזרחי ישראל במשבר הכלכלי העצום: הממשלה הגדולה בתולדות המדינה. 34 שרים (ועוד סגנים) למשרדים מופרכים כדי לתפור קומבינה מושחתת. תודה לכם, באמת תודה מקרב לב". לעומתו  זנדברג תוקפת את גנץ באופן אישי: "מי שהיה אמור להיות ראש ממשלה השינוי בחר הלילה להרים דגל לבן במקום לנצח. גנץ ריסק את התקווה של רוב בציבור הישראלי ומכר את המנדט שהענקנו לו למושחת ומסית. זוהי לא ממשלת חירום אלא ממשלה שהיא מצב חירום לדמוקרטיה הישראלית״.

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה כתב גם הוא: "ממשלת הכניעה של גנץ ונתניהו היא סטירת לחי לרוב האזרחי שיצא פעם אחר פעם לקלפי כדי להדיח את נתניהו. גנץ לא היה אמיץ מספיק לנצח ובחר להכשיר את הסיפוח, הגזענות והשחיתות". גם מירב מיכאלי שסירבה להצטרף לקואלציה כמו יתר מפלגתה כתבה: "הפקרה של שלטון החוק, של מערכת המשפט, של הוועדה למינוי שופטים, אור ירוק לסיפוח הרסני. לא חירום, לא סיוע כלכלי, לא טיפול במשבר. אפס מהבטחות מפלגת העבודה בבחירות. ממשלה מנופחת שכולה גלגל הצלה לנתניהו. עכשיו אנחנו חייבות לוודא שמפלגת העבודה לא לוקחת חלק בחרפה המושחתת והמסוכנת הזאת".

הימין: "ערב יום השואה זה רק סמלי שנפגין אחדות"

מנגד בימין מברכים,יועז הנדל כתב: "חשבתי מהרגע הראשון שמדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות.
זה לא רק צורך השעה אלא אידאולוגיה שנובעת מהמקום העמוק ביותר של הכרת העם הזה על חסרונותיו ויתרונותיו. לא הכל מושלם אבל אין ראוי יותר מממשלת אחדות בערב הזה. אני שמח שנפלה בידי הזכות להיות חלק מהגורמים להקמת ממשלה כזאת. כל אפשרות אחרת הייתה פחות טובה למדינת ישראל".

השר זאב אלקין מהליכוד: "תהיה ממשלת אחדות לאומית למדינת ישראל! אני מברך את ראש הממשלה על הובלה נחושה של משא ומתן והקמת ממשלה רחבה למדינת ישראל בעת הזאת! ברכות גם ליו"ר צוות משא ומתן קואליציוני ידידי השר יריב לוין ולחברי צוות משא ומתן על עבודה יסודית לטובת הליכוד והמדינה!".

ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי הצטרף אף הוא לברכות: "הוכח הערב שהשניים מנהיגים שקיבלו החלטות קשות ללכת לאחדות על אף ביקורות מתוך המחנה. כעורך דין למדתי שכאשר שני הצדדים לא מרוצים סימן שנעשתה פשרה טובה.  הפשרה הזו טובה וקריטית לעתיד ישראל, לא תם הטיפול בנגיף הקורונה, אנחנו לקראת אתגר כלכלי. הציבור הישראלי עמד משתומם ומאבד אמון בהנהגה שהובילה לשלוש מערכות בחירות וציפה לאחדות, ההסכמות יסייעו בהחזרת אמון הציבור. אני מאמין שהאחדות גם תסייע בהנמכת להבות השנאה שבין המחנות השונים בחברה הישראלית. ערב יום השואה זה רק סמלי שנפגין אחדות בישראל. בשם כולנו אני מאחל הצלחה לממשלה החדשה"