גם הבוקר אין "ממשלת חירום לאומית"

צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן סיימו פגישה נוספת ללא הסכם, אולם בישרו על "התקדמות קלה" במגעים להרכבת ממשלת חירום לאומית. חוסר אמון בין הצדדים מוביל לדיונים ארוכים וירידה לפרטים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/04/20 08:55 כג בניסן התשפ

גם הבוקר אין "ממשלת חירום לאומית"
גם השר אוחנה לקח חלק בשיחות, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לאחר פקיעת המנדט של בני גנץ ולאחר שהנשיא ראובן ריבלין העביר את המנדט לכנסת לפרק זמן של 21 ימים, צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן ממשיכים להיפגש ולדון במטרה להקים "ממשלת חירום לאומית".  הלילה (בין חמישי לשישי) המשיכו הצוותים במשא ומתן ודיונים, ובסביבות השעה 1:00 אחר חצות הוציאו עוד הודעה משותפת מטעמם: "הודעה משותפת לליכוד ולכחול לבן: הסתיימה פגישת צוותי המו״מ. סוכם כי הצוותים ימשיכו להידבר מחר במטרה להגיע להסכמה להקמת ממשלת חירום לאומית."

נראה כי לאחר פגישות ארוכות וירידה לפרטים הקטנים כמו: מתי יוכלו בליכוד להתחיל ולקדם ריבונות (כך על פי 'ישראל היום') - אין התקדמות ממשית. ויכוח נוסף בין הצדדים נע סביב תיק החוץ. בכחול לבן כבר חזרו בהם מהוויתור על התיק הנחשק, אך בליכוד מעוניינים בו והצדדים ימשיכו לדון על מה יקבלו בכחול לבן בתמורתו.

אם השיחות והמשא ומתן לא יתקדמו בימים הקרובים, בכחול לבן צפויים להתחיל בחקיקה נגד נתניהו וזאת כדי ללחוץ אותו ואת הליכוד ולמנוע בחירות רביעיות בתוך פחות משנה וחצי.