בכחול לבן צפויים להתכנס היום בכנסת במטרה לקדם את החוקים נגד נתניהו

בעקבות סיום המנדט של גנץ ובעקבות הקשיים במשא ומתן עם הליכוד, בכחול לבן משנים כיוון ומתכוונים ללכת נגד נתניהו וינסו לקדם את החוקים נגדו. נתניהו התקשר לגנץ והזמין אותו לפגישה הערב, השניים סיכמו כי הצוותים ייפגשו עוד קודם

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/04/20 12:41 כב בניסן התשפ

בכחול לבן צפויים להתכנס היום בכנסת במטרה לקדם את החוקים נגד נתניהו
צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

לאחר פקיעת המנדט ולאחר שהשיחות להקמת ממשלת חירום לאומית לא חודשו, המשבר בין הליכוד וכחול לבן מחריף. סיעת כחול לבן צפויה להתכנס היום בשעה 14:00 לישיבה סגורה בכנסת במטרה אחת: לקדם את החוקים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת לאור המשבר במשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן. כך פורסם בערוץ הכנסת.

נזכיר כי אמש בחצות פג תוקף ההארכה שהעניק נשיא המדינה לגנץ, והבוקר הודיע נשיא המדינה ריבלין כי המנדט עובר לכנסת ישראל: "הודעתי הבוקר ליו"ר הכנסת כי אני מעביר את תהליך הרכבת הממשלה לכנסת, שרשאית לפעול לפי סעיף 10(א) לחוק יסוד: הממשלה, ולגבש רוב, באופן שיאפשר להביא להרכבת ממשלה מהר ככל הניתן, ולהימנע ממערכת בחירות רביעית". נאמר בהודעת הנשיא.

ב-21 הימים הללו, יוכלו 61 ח"כים לפחות לחתום על אחד מהם למועמד לראשות הממשלה, ואם אף מועמד לא יציג ממשלה, תפוזר הכנסת אוטומטית, ומדינת ישראל תלך לבחירות בפעם הרביעית בתוך פחות משנה וחצי. אם יהיו כאלה, הן צפויות להתקיים ב-4 באוגוסט.