בית הנשיא מודיע על תאריך לבחירות הרביעיות: 4 באוגוסט

רבילין העביר רשמית את המנדט להרכבת הממשלה לכנסת למשך 21 הימים הבאים. במידה ואף חבר כנסת לא ישיג רוב תומכים הכנסת ה-23 תתפזר באופן אוטומטי ולאחר שלושה חודשים, ב-4.8, יהיה ניתן לקיים את הבחירות הרביעיות. הליכוד כבר החל להתכונן לבחירות ומזכירות המפלגה תתכנס לאשר את ביטול הפריימריס

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/04/20 20:43 כב בניסן התשפ

בית הנשיא מודיע על תאריך לבחירות הרביעיות: 4 באוגוסט
ריבלין עם נתניהו וגנץ, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

אחר שהודיע נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הבוקר (ה') ליו״ר הכנסת בני גנץ, כי הוא מעביר את תהליך הרכבת הממשלה לכנסת, רשאים ב-21 הימים הבאים (החל ממחר) רוב חברי הכנסת לבקש מנשיא המדינה, בכתב, להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על חבר כנסת שהסכים לכך. במקביל, בליכוד מתכוננים לבחירות רבעיות -  מזכירות הליכוד תתכנס לאשר את ביטול הפריימריס.

לוח הזמנים יחל מהיום, כאשר הנשיא ריבלין העביר את המנדט להרכבת ממשלה לכנסת למשך 21 הימים הבאים עד ה-7.5. בתום 21 הימים הנתונים לרוב חברי הכנסת להגשת בקשה להטלה על חבר כנסת שהסכים לכך. במידה והוגשה בקשה להטיל את התפקיד על חבר כנסת מסוים, לחבר הכנסת עליו הוטל התפקיד לבקשת רוב חברי הכנסת נתונים 14 ימים להרכבת ממשלה מיום ההטלה עליו. 

במידה ולא תוגש בקשה מטעמם של רוב חברי הכנסת על הנשיא להודיע ליו״ר הכנסת שלא הוגשה לו בקשה, הכנסת תתפזר באופן אוטומטי ולאחר שלושה חודשים הקבועים בחוק יהיה ניתן לקיים את הבחירות הרביעיות ב-4.8.