שישה חודשי הקפאה פוליטית: ההצעה החדשה של לפיד

יו"ר יש עתיד-תל"ם הגיש הצעת חוק לפיה תהיה הקפאה פוליטית למשך חצי שנה במטרה להתמודד עם משבר הקורונה, ולאחר מכך יתקיים משא ומתן חוזר בין הסיעות או לחלופין בחירות

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/04/20 17:21 כב בניסן התשפ

שישה חודשי הקפאה פוליטית: ההצעה החדשה של לפיד
מאוכזב. יאיר לפיד , צילום: פלאש 90, תומר נויברג

בצל הקשיים במשא ומתן הקואליציוני, יו"ר יש עתיד-תל"ם, יאיר לפיד, הגיש היום (ה') מחדש הצעת חוק - שאושרה בעבר על ידי רביעיית הנהגת כחול לבן לשעבר - המבקשת להקפיא את המצב הקיים בכנסת באמצעות הוראת שעה, ולהתפנות לעניינים הפוליטיים רק לאחר התקופה של שישה חודשים.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ טרם נענה להצעה, אולם הצעתו של לפיד יכולה להתקבל בחיוב דווקא בגוש הימין, שרבים מחבריו ממורמרים על התיקים הבכירים וסמכויות הרבות שמקבלת כחול לבן במסגרת המשא ומתן לעומת מידתה בפועל. 

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "בימים אלה מתמודדת ישראל עם מגפה חסרת תקדים, אשר השפעתה על המשק והחברה בישראל טרם ידועה, אך צפויה להיות קשה. צו השעה מחייב את כלל נבחרי הציבור להתגייס יחד, כדי לסייע לאזרחי ישראל בהתמודדות עם המשבר, ועל כן עולה הצורך להקפיא את ההליך הפוליטי על מנת לאפשר למוסדות המדינה להתמודד עם המגפה".

עוד צוין כי "הוראת השעה המוצעת נועדה להתאים את לוח הזמנים הפוליטי הנגזר מהוראות חוק יסוד: הממשלה למצב הדברים יוצא הדופן בו שרויה מדינת ישראל, באמצעות 'הקפאה' למשך חצי שנה של התקופה המנויה בסעיף 10 לחוק יסוד: הממשלה".