כחול לבן נגד נתניהו: "רוצה למנות שופטים בעצמו"

אחרי שהמגעים בין הליכוד וכחול לבן הופסקו, בשני הצדדים מאשימים זה את זה בסיבות שהביאו לפיצוץ המו"מ הקואליציוני. הליכוד: "כחול לבן הדליפו פרטים חלקיים מהמו"מ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/20 13:20 יג בניסן התשפ

כחול לבן נגד נתניהו: "רוצה למנות שופטים בעצמו"
נתניהו וגנץ, צילום: פלאש 90, נועם ריבקין, מארק ישראל סלם

תהיה ממשלה? אחרי שאמש נראה היה כי החתימה מתקרבת, ונותרו פרטים אחרונים לסגור, כשבליכוד ובכחול לבן החלו לדבר כבר על חתימה אתמול בערב או הבוקר, הגיע הפיצוץ במגעים בין המפלגות.

שר הביטחון בנט בראיון לכיפה: "לא ניכנס לאוטובוס שנוסע ליעד שאנחנו לא מאמינים בו"

המחלוקת הנוכחית מגיעה על רקע דרישת הליכוד לבצע שינוי בוועדה למינוי שופטים, כך שעל אף ששר המשפטים מגיע מכחול לבן, לימין יהיה רוב בוועדה, והוא יוכל להמשיך במגמה שהחלה איילת שקד במשרד המשפטים ולמנות שופטים שמרנים.

גם הנושא הזה נראה היה כבר כסגור בין המפלגות, אך בעקבות הפרסומים בנושא אמש החלה מתקפה על הליכוד מצד פעילי ימין ברשתות החברתיות, ונטען כי נתניהו מכר את הוועדה למינוי שופטים. בהמשך יצאה גם הודעה מטעם מפלגת ימינה, התוקפת את הליכוד על ההסכם. בליכוד ביקשו לפתוח מחדש את הנושא, ובעקבות כך הופסק המשא ומתן.

בית המשפט העליון. כוחו יוגבל?

בית המשפט העליון. מי ימנה את השופטים?צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בכחול לבן פרסמו הודעה נזעמת: "לאחר הגעה להבנות בכל הנושאים, ביקשו בליכוד לדון מחדש באופן פעולתה של הוועדה לבחירת שופטים. בעקבות זאת הופסק המשא ומתן. לא נאפשר שום שינוי בתפקוד הוועדה לבחירות שופטים ופגיעה בדמוקרטיה". היום אמרו גורמים בכחול לבן ל'ידיעות אחרונות': "נתניהו רוצה למנות שופטים בעצמו. הודענו להם שעד שהם לא יירדו מהדרישה הזו - אין מה לדבר. זו עמדת גנץ ואשכנזי".
עוד אמרו במפלגה ל'מעריב' כי "מאז הפסקת המגעים אתמול בערב, קיים נתק מוחלט עם הליכוד", והדגישו: "הכדור במגרש של נתניהו והליכוד". יועצו של גנץ, רונן צור, אמר היום בערוץ כנסת כי "פיצוץ המו"מ לא הפתיע, הייתה תחזית שדבר כזה יקרה. ישנה סבירות שלא תקום ממשלה".

מנגד אמרו בליכוד כי "כחול לבן מיהרו להדליף פרטים חלקיים והקשו על נתניהו בימין".