דיווח: נתניהו עשוי למנות את רפי פרץ כשר במינוי אישי

ההתקפלות של הליכוד מול כחול לבן בסוגיית מינויי השופטים ובסוגיית הריבונות, עוררה זעם רב בימינה, שעשויה להישאר באופוזיציה. אם כך יקרה, ייתכן ששר החינוך, שקיבל הבטחה מנתניהו, יישאר בממשלה בכל זאת

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/20 10:35 יג בניסן התשפ

דיווח: נתניהו עשוי למנות את רפי פרץ כשר במינוי אישי
השר רפי פרץ, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האם שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, יישאר בממשלה גם אם ימינה לא תיכנס אליה? מאז אמש (ב'), הולכים ומתרבים הדיווחים על כך שימינה עשויה לוותר על כניסה לממשלה, ולהישאר באופוזיציה.

שר הביטחון בנט בראיון לכיפה: "לא ניכנס לאוטובוס שנוסע ליעד שאנחנו לא מאמינים בו"

הדיווחים מגיעים על רקע הוויתורים שביצע הליכוד במו"מ הקואליציוני, לפיהם השליטה במינויי השופטים תהיה בידי כחול לבן ומי שמיועד להיות שר המשפטים, אבי ניסנקורן, וכן בסוגיית הריבונות, בה, לפי ההסכמות, היא תוחל רק בעוד כשלושה חודשים, לאחר היוועצות עם בני גנץ, ובהסכמת הממשל האמריקאי, ויינתן חופש הצבעה בנושא.

בנוסף, בימינה מעוניינים לקבל מספר תיקים גבוה יותר ממה שבליכוד מוכנים להציע להם. כל זאת הביאו את המפלגה אמש לצאת במתקפה על נתניהו בשל הוויתורים שביצע: "לפי הפרסומים, בהסכם המתגבש נכנע נתניהו בעניין המשפטי לחלוטין לכחול לבן", נאמר בהודעת ימינה. "אהרון ברק וההפיכה השיפוטית שלו חוזרים אל הבמה וימשיכו למנות את בני טיפוחיהם לבית המשפט העליון. והכל במזומן ומרגע הקמת הממשלה. זו תהיה בכיה לדורות ואנחנו קוראים לנתניהו להתעשת ולעמוד על הקווים האדומים של מחנה הימין".

נתניהו עם רפי פרץ

נתניהו עם רפי פרץצילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

עם זאת, ב'כאן' דווח הבוקר כי גם אם ימינה תישאר מחוץ לממשלה, ראש הממשלה נתניהו עשוי למנות את שר החינוך, רפי פרץ, לשר בממשלה כמינוי אישי מטעמו. על פי הדיווח, נתניהו ישקול להציע לפרץ תפקיד שר, לאור יחסיהם האישיים. בנוסף, דווח כי בליכוד הבהירו שימינה תקבל שני תיקים בלבד בממשלה החדשה שתוקם.

עוד דווח כי גורמים בימינה אמרו שאם איילת שקד תקבל מקום בוועדה למינוי שופטים, על פי המפתח לפיו גוש הימין יקבל שני מקומות בוועדה, הדבר עשוי "להקל על המפלגה" להיכנס לקואליציה.