ימינה מגבים את הליכוד: התקפלות בשינוי הוועדה לבחירת שופטים - קו אדום

בימינה מיהרו להגיב לדיווחים על התקדמות במגעים להקמת ממשלת אחדות כאשר בליכוד נכנעים לדרישות כחול לבן גם בשינוי המנגנון למינוי שופטים: "הליכוד כבר התקפלו במסירת תיק המשפטים לניסנקורן"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 06/04/20 12:13 יב בניסן התשפ

ימינה מגבים את הליכוד: התקפלות בשינוי הוועדה לבחירת שופטים - קו אדום
ישבו יחד בסוף?, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בעקבות הדיווחים על המחלוקת בחדרי המשא ומתן הקואליציוני על המנגנון למינוי שופטים, בימינה תומכים בדרישת הליכוד לשינוי הוועדה הממנה וטוענים כי זהו קו אדום של המחנה הלאומי. 

"אנו תומכים בדרישת הליכוד לשינוי הוועדה למינוי שופטים", הצהירו בימינה והוסיפו: "התקפלות של גוש הימין בפני כחול לבן בעניין הועדה לבחירת שופטים, אחרי שהליכוד כבר התקפלו במסירת תיק המשפטים לניסנקורן, חייבת להיות קו אדום".

עוד טענו בימינה כי ריסון האקטיביזם המשפטי הוא אחד הדגלים החשובים של מחנה הימין: "שינוי מורשת אהרון ברק הם מדגליו החשובים ביותר של המחנה הלאומי. רק לאחרונה ראינו דוגמא חיה להתערבות בוטה של בג"ץ בעבודת הכנסת, תוך רמיסת הפרדת הרשויות. ויתור בנושא זה יהיה קו אדום שאסור לליכוד לחצות".

כזכור, הפער בין הליכוד לכחול לבן סביב בחירת השופטים גדול מאוד, כאשר בליכוד דורשים לשנות את חוק הוועדה לבחירת שופטים ולקבוע שמינוי שופט עליון ייעשה ברוב של 8 מתוך 9 חברי הוועדה (כיום צריך רוב של 7 מתוך 9). וזאת, כדי לקבל זכות וטו על מינוי שופט עליון ולטרפד את הסיכוי של פרקליט המדינה שלעבר, שי ניצן לשבת על כיסא שופט בית המשפט העליון. בכחול לבן אומרים שלא יאפשרו פוליטיזציה בוועדה. גורם בכחול לבן אמר על הצעת הליכוד: ״לא יקום ולא יהיה״