הוסכם במשא ומתן שאבי ניסנקורן יהיה שר המשפטים

במסגרת המשא ומתן הקואליציוני הוסכם בין הליכוד לכחול לבן שניסנקורן ימונה לשר המשפטים. טרם הגיעו להסכמה מי ימונה לתפקיד יו"ר הכנסת. מנגד, הליכוד הבהיר לכחול לבן לא לחסום אותם בעניין החלת הריבונות

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/20 14:33 ח בניסן התשפ

הוסכם במשא ומתן שאבי ניסנקורן יהיה שר המשפטים
ח"כ אבי ניסנקורן. שר המשפטים הבא, צילום: פלאש 90

המשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן להקמת ממשלת אחדות חזר לדיונים אמש (ד') ומנסים להגיע לכמה שיותר הסכמות. כעת דווח כי הליכוד הסכים לדרישת כחול לבן למינוי שר משפטים ממפלגתו של גנץ, ומי שיקבל את התפקיד יהיה חבר הכנסת אבי ניסנקורן מספר 3 ברשימה. בכחול לבן ממהרים להפעיל לחץ להסכמים לפני שתגמר תקופת הרכבת הממשלה שלהם.

סוגייה שטרם הגיעה להכרעה בין הגורמים היא, מי יעמוד בתפקיד יושב ראש הכנסת. בליכוד עוד מתעקשים להחזיר את התפקיד ליולי אדלשטיין, אך בכחול לבן עוד מסתייגים. המינוי הזה רגיש לשני הצדדים במיוחד לאור העובדה כי על סוגייה זו התפרק האיחוד על יש עתיד ותל"ם מצד אחד, ובהדחה הכפויה שהגיעה מבג"ץ לצד השני. גנץ עוד עשוי להשאיר את התפקיד אצלו עם בליכוד לא יגיעו להסכמה עמם.


 

בכחול לבן גם דורשים שלהם תהיה ההשפעה בועידה למינוי שופטים, כדי שנתניהו לא ימשיך לקדם חוקים לטובתו במערכת המשפט. מנגד הליכוד דורש מכחול לבן לא להגביל אותם בסוגיית החלת הריבונות, תינתן הצבעה חופשית בעניין. בהתחשב בעובדה שיש רוב ימני בקואליציה סבירות גבוהה שהתהליכים יעברו אישור.