סמוטריץ': אם ימינה תהיה בממשלה - בוודאי שאהיה שר

למרות שיש בימינה ארבעה בכירים, יו"ר האיחוד הלאומי בטוח שיישב סביב שולחן הממשלה, ומבהיר: "לא נהיה עלה תאנה בממשלת שמאל, גם אם נתניהו יעמוד בראשה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/20 08:58 ו בניסן התשפ

סמוטריץ': אם ימינה תהיה בממשלה - בוודאי שאהיה שר
ראשי ימינה חוגגים בערב הבחירות. , צילום: ללא

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' קבע, בראיון לרשת ב', כי מפלגת ימינה לא תצטרף לממשלה בכל מחיר, אולם הבהיר כי במידה שגם ייכנסו לקואליציה הוא יישב סביב שולחן הממשלה. 

"אם ימינה תהיה בממשלה - בוודאי שאהיה שר", הצהיר השר סמוטריץ וטען כי זה מתכתב עם ההסכם שנחתם ערב הגשת הרשימות עם יו"ר המפלגה נפתלי בנט.

סמוטריץ הסביר מדוע ימינה לא תכנס לממשלה, גם בסכנה של פירוק גוש הימין: "עמיר פרץ כאחראי על הסדרת התיישבות הבדואים בנגב - זה קו אדום. לא נשב בממשלה כזאת", והבהיר: "לא נהיה עלה תאנה בממשלת שמאל, גם אם נתניהו יעמוד בראשה".

כזכור, ימינה קיבלה שישה מנדטים בלבד ולכן נמצאת במצב בעייתי. נתניהו שוקל להעניק להם שר בכיר ועוד משרד קטן. כל אחת מארבעת הבכירים במפלגה רוצה לקבל את אחד התיקים לידיו. על פי ההסכם בין בנט לשקד שניהם יתמנו לשרים במעמד זהה, אולם בשל הכמות המזערית של המנדטים הם יצטרכו לחלוק במשרד אחד. 

בנוסף לשר החינוך, רפי פרץ, יש הבטחה מראש הממשלה להמשיך לכהן כשר החינוך, לאחר שהפר את ההסכם עם איתמר בן גביר והצטרף לימינה, אולם בהסכם מול ימינה המיניים יעשו בהסכמת חברי המפלגה, כך שאם נתניהו יעמוד בהבטחתו פרץ יתמנה על חשבון מאגר התפקידים של הליכוד. 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן