הממשלה המסתמנת: תיק החוץ לגנץ, אשכנזי בביטחון. בנט יחזור לחינוך?

ממשלת האחדות שצפויה לקום בישראל תמנה 77 או 78 חברי כנסת. כחול לבן תתפרק והקואליציה תהיה מורכבת מחוסן לישראל בתוספת האוזר והנדל. גם חברי מפלגת העבודה יהיו חלק וככל הנראה שגם אורלי לוי

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/20 16:31 א בניסן התשפ

הממשלה המסתמנת: תיק החוץ לגנץ, אשכנזי בביטחון. בנט יחזור לחינוך?
ממשלת אחדות בדרך., צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ממשלת אחדות רחבה קרובה כעת מתמיד. ההחלטה של בני גנץ להתמנות לתפקיד יו"ר הכנסת סוגרת את הגולל על המיזם שנקרא "כחול לבן", שצפוי להתפרק, ובישראל צפויה לקום ממשלת אחדות. ההחלטה של גנץ להתמנות לתפקיד היא גורלית, מצד אחד היא זו שתביא את הקמת ממשלת אחדות. מצד שני היא תפרק את מפלגת כחול לבן, ובכך הקואליציה תורכב רק מחוסן לישראל וגבי אשכנזי וללא יש עתיד ובוגי יעלון, צבי האוזר ויועז הנדל, ממפלגתו של יעלון דווקא כן יצטרפו לקואליציה. 

על פי דיווח של עמית סגל, הקואליציה תמנה 77 חברי כנסת הכוללים: 58 חכ"ים מבלוק הימין, 15 מחוסן לישראל בתוספת האוזר והנדל שבמקור מתל"ם, עמיר פרץ ואיציק שמולי ממפלגת העבודה, כשמירב מיכאלי ככל הנראה תישאר באופוזיציה. ייתכן שגם אורלי לוי תצטרף והקואליציה תגדל ל-78.

חלוקת התפקידים הצפויה: יו"ר הכנסת - איש הליכוד עד 2021 ואז איש חוסן לישראל, שר החוץ וממלא מקום ראש הממשלה- בני גנץ, שר הביטחון- גבי אשכנזי, שר המשפטים- חילי טרופר, שר האוצר- איש מהליכוד, שר ביטחון פנים- איש מהליכוד. הרוטציה תהיה בספטמבר 2021 אז יוחלפו התפקידים ובני גנץ יהיה ראש הממשלה. בנוסף דווח בחדשות 12 כי נפתלי בנט צפוי לחזור למשרד החינוך, במקומו של הרב רפי פרץ, אך מקורביו הכחישו.

חלק מההסכמים כוללים: וטו הדדי בנושאי משפטים, תרבות וביטחון פנים, כמו כן בנוסף הוחלט כי בכל וועדה יהיה שר ממפלגה אחת ויו"ר ועדה ממפלגה שנייה כך לא יהיה מונופול לאף צד.