דיווח: יולי אדלשטיין יתפטר מתפקידו

אחרי פסיקת בג"ץ שהורתה ליו"ר הכנסת לכנס דיון על החלפתו, וההתערבות של בג"ץ בעבודת הכנסת, מתרבים הדיווחים כי אדלשטיין יודיע על התפטרות, וכך לא ייאלץ לסרב לקיים את החלטת בג"ץ מחד, אך ישמור על מעמד הכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/03/20 09:54 כט באדר התשפ

דיווח: יולי אדלשטיין יתפטר מתפקידו
יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

דרמה פוליטית מתקרבת? בעקבות פסיקת בג"ץ כי על יו"ר הכנסת לקיים עד היום (ד'), דיון במליאה על החלפת יו"ר הכנסת, דיון שצפוי להביא להחלפתו בח"כ מאיר כהן מכחול לבן, מתרבים הדיווחים על כך שיולי אדלשטיין צפוי להתפטר מהתפקיד, לפני קיום הדיון.

כזכור, אחרי שבג"ץ הציע לאדלשטיין ביום שני לקיים דיון בנושא בהקדם, בעקבות עתירת מפלגות האופוזיציה, דחה יו"ר הכנסת את ההצעה במכתב מנומק, המסביר כי על פי לשון החוק ניתן לדחות את הדיון בהחלפת היו"ר עד להקמת ממשלה. בנוסף, ביקר בחריפות את התערבות בג"ץ בעבודת הכנסת, ואת ההפרה של עקרון הפרדת הרשויות. 

בעקבות המכתב, הורה בג"ץ לאדלשטיין, עוד באותו ערב, לכנס את המליאה עד ליום רביעי, כלומר היום, לדיון בנושא החלפת יו"ר הכנסת.

מאז טרם הודיע אדלשטיין על החלטתו, ואף שבתחילה דווח כי לא יפר את החלטת בג"ץ, ויכנס את המליאה לדיון, הבוקר אומרים גורמים בסביבת יו"ר הכנסת ובליכוד כי הוא יעדיף להתפטר, וכך לא יפר את החלטת בג"ץ מחד, אך לא יקיים את הדיון, לו הוא מתנגד, מאידך. בהמשך דווח ב'ישראל היום' כי בקרוב צפויה "החלטה דרמטית", של יו"ר הכנסת, ונראה כי הוא צפוי להתפטר מתפקידו.