כך תראה עבודת הכנסת בימי משבר הקורונה

חברי הכנסת יכנסו למליאה בקבוצות של שישה בכל פעם ולכל ועדה יוקצו שני חדרים כדי למנוע צפיפות בחדרים. נבחנות מספר אפשרויות, שתכליתן יצירת מסלול יעודי להצבעה לחברי כנסת מבודדים

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 22/03/20 22:02 כו באדר התשפ

כך תראה עבודת הכנסת בימי משבר הקורונה
יועצת משפטית חדשה. הכנסת, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

מנכ״ל הכנסת אלברט סחרוביץ הודיע כי חברי הכנסת יצביעו מחר (ב') במליאת הכנסת על הקמת הועדות בקבוצות של שישה חברי כנסת בכל פעם. הועדות שיוקמו יפעלו במקביל בשני אולמות כל פעם כדי למנוע צפיפות.

על פי ההנחיות החדשות בכל זמן נתון תותר שהייתם של עשרה אנשים במליאה; בתוכם: יו"ר הכנסת, מזכירת הכנסת, רשם, סדרן ו- שישה חברי כנסת מתוך חברי הכנסת שנרשמו לנאום בדיון. הדוברים בדיון ירשמו מראש ויקראו להיכנס לאולם המליאה לפי סדר הרשמתם. יוקצו מתחמי המתנה לנואמים בדיון: על מנת לאפשר כניסה יעילה של הנרשמים לדיון יוקצו שלושה מתחמי המתנה. במתחמים יפעלו מסכים שישדרו את דיוני המליאה - כך שחברי הכנסת יוכלו להתייחס לנואמים שלפניהם. 

ההצבעה במליאת הכנסת, שבשלב ההצבעה מלאה בחברי הכנסת, תיעשה בקבוצות של שישה חברי כנסת בכל מקצה. ההצבעה תהיה על פי הקראה שמית ותיעשה על פי סדר הא״ב. 

לאחר שחברי הכנסת של הסיעות השונות התווכחו האם ניתן לקיים את הועדות בשל ההוראות החדשות, מנכ"ל הכנסת קבע כי הכנסת נערכה בשלב ראשון להקמתן של ארבע ועדות: ועדת חוץ וביטחון , ועדת הכספים, ועדת הקורונה והועדה המסדרת. מלבד ועדת חוץ וביטחון שתישאר במקומה נוכח סיווגה הפיזי, שלושת הוועדות האחרות יהיו במתכונת חדרים כפולה, כלומר לכל אחת מהוועדות יוקצו שני חדרים על מנת לאפשר לכל חבריה להשתתף בדיונים ובהצבעות. בכל אחת מחדרי הועדה יהיה מסך בו חברי הועדות יוכלו לצפות זה בזה ולדבר זה עם זה. כלל הדיונים ישודרו באופן מלא הן באתר הכנסת והן בערוץ הכנסת. ההצבעות בועדות תתקיימנה באותו האופן ובאמצעות המסך המקשר בין חדרי הועדות. 

גם חברי כנסת הנמצאים בבידוד מצאו בכנסת פתרון. מנכ"ל הכנסת וקצין הכנסת, פנו הערב (א') לכלל חברי הכנסת והשרים המצויים בבידוד וביקשו מהם לנהוג באחריות, לא להפר את הנחיות משרד הבריאות ולא להגיע מחר למשכן הכנסת ובכך לסכן את עמיתהם ואת עובדי הכנסת. בכנסת הבהירו כי למרות זאת, נבחנות מספר אפשרויות, שתכליתן יצירת מסלול יעודי להצבעה ללא סיכון הסביבה. כל אפשרות זו נדרשת אישור של משרד הבריאות.