עמית סגל: "האם נתניהו מסוגל לתת תאריך שבו הוא יסיים את תפקידו?"

הפרשן הפוליטי עמית סגל, טוען שכדי שתהיה ממשלת אחדות נתניהו צריך לתת תאריך שבו הוא יהיה מסוגל לעזוב את תפקיד ראש הממשלה. כמו כן מסביר סגל למה לטענתו גנץ עשה טעות כשקיבל ראשון את המנדט להרכיב ממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/20 10:12 כג באדר התשפ

עמית סגל: "האם נתניהו מסוגל לתת תאריך שבו הוא יסיים את תפקידו?"
צילום: Flash90

בראיון לתאגיד השידור, הפרשן הפוליטי- עמית סגל, נתן את הניתוח שלו למצב הפוליטי בו הכנסת והממשלה נמצאים. לטענת סגל הפוליטיקה מתחלקת לשניים לבין מה שקורה בכנסת, שם העימותים גוברים, לבין המשא ומתן להרכבת ממשלה בין הליכוד לכחול לבן. "הפוליטיקה מתנהלת בשני מישורים בכנסת יש מלחמות ובמקביל מתנהל משא ומתן בין הליכוד לכחול לבן", אומר סגל.

לטענת סגל רק בגלל הקורונה המשא ומתן בין שתי המפלגות הגדולות מתקיים בכלל: "לפני הבחירות בני גנץ הכריז כי לא ישב עם נתניהו, כעת בגלל הקורונה הם יושבים על משא ומתן לממשלת אחדות". כזכור המנדט ניתן השבוע לגנץ ולו 28 ימים להרכיב ממשלה, ולכן מופעל עליו בעיקר לחץ של זמן להרכיב ממשלה כי אם יפספס את ההזדמנות, הוא לא יקבל אותה אלא רק במקרה של בחירות רביעיות. "לגנץ החלו כבר 28 ימים להרכבת ממשלה ואלו ימים קשים מבחינתו כי הם כוללים את השבוע של פסח, ואת הקמת הועדות בכנסת", מדגיש סגל. "כך שהרבה מהזמן המוקצב לו מתבזבז על דברים אחרים. וגנץ עלול לסיים את תקופת הזמן שלו בעמדה נחותה".

סגל טוען כי המאמץ של גנץ להרכיב ממשלה ראשון זו טעות: "בספטמבר גנץ עשה נכון כשהיה השני להרכיב ממשלה, כחול לבן שגתה כשהיא ניסתה להיות הראשונה להרכיב ממשלה. אם היו שניים נתניהו היה מנסה להרכיב ממשלה ונכשל, ואז בכחול לבן היו יכולים להפעיל לחץ טוב יותר על האוזר והנדל ולהגיד להם זה או ממשלת מיעוט או בחירות רביעיות. עכשיו כשהמקרה הפוך אם גנץ ייכשל, נתניהו יבוא לעמיר פרץ והאוזר והנדל ויגיד להם או ממשלת ימין או בחירות רביעיות".

הדבר החשוב ביותר בעיני סגל האם תוקל ממשלת אחדות או לא היא תלוייה בעיקר בידי נתניהו: "נתניהו לא רוצה בחירות רביעיות, זו לא אופציה מבחינתו. מצד שני בכל מקרה לא יהיה אפשרי לקיים בחירות בקיץ כי או שעדיין נהיה תחת הקורונה ואנשים לא יצאו להצביע, או שאנשים יברחו לחו"ל לחופשות והמערכת כולה תנסה להתאושש מהנזקים מתקופת הקורונה. כך או כך השאלה הגדולה היא האם נתניהו מסוגל להגיד שבתאריך מסוים הוא יעזוב את תפקיד ראש הממשלה?"     

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן