גנץ קיבל את המנדט מהנשיא להקים ממשלה

גנץ בנאומו התייחס לממשלת אחדות: "אני מושיט מכאן את מרפקי לכל ראשי הסיעות הנבחרות בכנסת ובהן גם לבנימין נתניהו", אך פתח במשבר הקורונה: "אני מקווה מאוד שהדיווחים על צוותי רפואה לא ממוגנים ומחסור בערכות בדיקה הוא בגדר שמועה בלבד ולא מחדל".

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/03/20 12:08 כ באדר התשפ

גנץ קיבל את המנדט מהנשיא להקים ממשלה
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שלא במפתיע ולאחר שהשיג רוב של 61 ממליצים, קיבל לפני דקות אחדות בני גנץ, יו"ר כחול לבן, את המנדט להרכבת הממשלה מהנשיא ראובן ריבלין. מנדט בן 28 יום שלפי ההערכה, כמו בפעם הקודמת, גם הפעם לא תינתן הארכה. 

בפתח נאומו התייחס גנץ למשבר הקורונה המכה במדינה: "ישראל במשבר עמוק. משפחות ספונות בבתיהן, אמהות ואבות המוטרדים מאימת נגיף מסתורי מגוננים על ילדיהם ועל עצמם.  חלק איבדו את עבודתם וחלק עלולים לאבד אותה בהמשך. סבים וסבתות בבידוד בעל כורחם כדי לשמור על חייהם. ולצד כל אלו סגל רפואי שגבורתו ואומץ ליבו בלקיחת סיכון אישי והצלת חיים, ראויה להצדעה מצד כולנו. יהודים וערבים".

גנץ נשמע כמי שיפעל לממשלת אחדות ופנה בין היתר לליכוד: "אני נותן לכם את מילתי: אעשה הכל, כדי להקים בתוך ימים, ממשלה לאומית, פטריוטית ורחבה ככל שניתן. ממשלה שבה אני אייצג ואשרת את בוחרי כחול לבן, את בוחרי הליכוד ואת בוחרי כלל המפלגות מימין ומשמאל". גנץ התייחס לממשלה בראשותו, ואולי בניגוד לממשלה בראשות נתניהו, ככזו שתוביל ל"ריפוי החברה הישראלית מנגיף הקורונה, על נגיף השנאה והפילוג יכולים להתגבר רק מנהיגים שטובת המדינה והעם לנגד עיניהם לפני טובת עצמם". 

מאז תחילת משבר הקורונה והתפשטות הנגיף, נשמעת ביקורת לא מעטה על התנהלות ראש הממשלה ומשרד הבריאות בטיפול במשבר ובכלל בעניינים שעל סדר היום הציבורי. "תהיה עת לדון גם בהפקת הלקחים ובצורך הדחוף לשיקום מערך הרפואה הציבורית בישראל. הגיע הזמן שיהיה לישראל מפכ"ל קבוע, כנסת מתפקדת וקבינט מתפקד. ואסור להגיע לבחירות רביעיות שייפגעו אנושות באזרחי ישראל".

גנץ סיים את נאומו ברוח ימי הקורונה וקרא לנתניהו להצטרף אליו: "אני מושיט מכאן את מרפקי לכל ראשי הסיעות הנבחרות בכנסת ובהן גם לבנימין נתניהו, וקורא להם להניח בצד את הנשק המילולי ההרסני, ואת שנאת החינם. הגיעה השעה גם של ראשי שאר המפלגות ובמיוחד של בנימין נתניהו להכריע האם הוא מוכן ללכת בדרך זו". 

עוד לפני כן דיבר הנשיא ריבלין ופנה לגנץ ולכלל ראשי המפלגות: "אין במעמד זה היום, כדי להוריד כהוא זה את האחריות המוטלת על הסיעות כולן לייצר את התנאים שבהם תוכל לקום ממשלה רחבה ככל הניתן בשעת המשבר הזאת. בחירות רביעיות אינן אפשריות והמפתחות להרכבת ממשלה בישראל נמצאים כרגע בידיך אדוני, וכן בידי כל נבחרי הציבור מכלל המפלגות".