בכחול לבן דורשים: הצבעה על יו"ר כנסת חדש - כבר היום

ח"כ אבי ניסנקורן העביר ליו"ר הכנסת אדלשטיין מכתב עליו חתומים 61 ח"כים, הדורשים לקיים כבר היום הצבעה על בחירת יו"ר כנסת חדש וכן על הרכב הוועדה המסדרת

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/20 14:09 כב באדר התשפ

בכחול לבן דורשים: הצבעה על יו"ר כנסת חדש - כבר היום
השבעת הכנסת ה -23, צילום: דוברות הכנסת, גדעון שרון

יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ אבי ניסנקורן, הגיש היום (ד') מכתב בחתימת 61 ח"כים ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, בו דורשת הסיעה לקיים באופן מיידי, עוד היום, הצבעה לבחירת יו"ר כנסת חדש, וכן הצבעה על הרכב הוועדה המסדרת. כזכור, בכחול לבן מעוניינים למנות לתפקיד יו"ר הכנסת את ח"כ מאיר כהן.

כזכור, הבוקר נפתחה ישיבת המליאה, אך מאחר שלא עלו נושאים לסדר היום אדלשטיין עצר אותה, מתוך תקווה שצוותי המו"מ של הליכוד ושל כחול לבן, הנפגשים כעת, יגיעו להסכמות והדיון במליאה יוכל להימשך. 

בהמשך הודיע אדלשטיין כי בניגוד לטענות, הוא לא נעל את הישיבה אלא הפסיק אותה: "נוכח הפייק ניוז שמופץ בשעה האחרונה על ידי גורמים חסרי אחריות, אני מבהיר שמליאת הכנסת נפתחה כרגיל", כתב אדלשטיין. "הוצאתי אותה להפסקה בלבד ולא נעלתי, כדי לאפשר למצות את המו"מ בין הליכוד לכחול לבן. אני מדגיש: על הכנסת להקים בהקדם האפשרי את הוועדות הרלוונטיות ולקיים פיקוח פרלמנטרי מלא על הממשלה".

בכחול לבן דורשים כי הוועדה המסדרת תורכב מ-17 ח"כים, חמישה מהליכוד, חמישה מכחול לבן, כולל יו"ר הוועדה המסדרת המיועד ח"כ אבי ניסנקורן, הרשימה המשותפת תהיה מיוצגת באמצעות 2 ח"כים וכל אחת מן הסיעות האחרות, ש"ס, יהדות התורה, ישראל ביתנו, העבודה-מרצ וימינה ימנו ח"כ אחד לוועדה. בסך הכל 9 ח"כים לגוש השמאל ו-8 ח"כים לגוש הימין.