לוי-אבקסיס פועלת ליציאה מהאיחוד עם העבודה-מרצ

יו"ר גשר, שמתחה ביקורת על המגעים המתנהלים בין כחול לבן לחברי הרשימה המשותפת, הגישה לכנסת בקשה לתפקד כסיעה עצמאית ולהיפרד מהאיחוד. לפני מספר ימים הבהירה כי לא תתמוך בממשלה עם המפלגה הערבית

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 17/03/20 14:43 כא באדר התשפ

לוי-אבקסיס פועלת ליציאה מהאיחוד עם העבודה-מרצ
ח"כ אורלי לוי אבקסיס. מבקשת להיפרד, צילום: פלאש 90

עכשיו זה רשמי: יו"ר גשר, חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, הגישה בקשה רשמית לצאת מהאיחוד עם מפלגות העבודה ומרצ, ולתפקד כסיעה נפרדת בכנסת ישראל. בכך, ממשת לוי אבקסיס את עמדתה בשבועות האחרונים, המתנגדת לחבריה ממפלגות השמאל שביקשו לכנון ממשלה עם כחול לבן וחברי הרשימה המשותפת.

 כזכור, יו"ר גשר שנבחרה בבחירות האחרונות לכנסת יחד עם מפלגות העבודה ומרצ, הביעה תרעומת על המגעים שכחול לבן קיימו אל מול הרשימה המשותפת ואמרה ""כולנו עדים לכך שמנהיגים שהתחייבו לפעול באמינות ובאחריות, עוסקים בימים אלה בשתדלנות מבישה ומוכנים לשלם כל מחיר לכל גורם במטרה להקים ממשלת מיעוט, גם אם זו תוקם על משענת קנה רצוץ"

"מדאיגה לא פחות העובדה שהחלטות מרחיקות לכת כמו משא ומתן עם הרשימה המשותפת, לרבות בל"ד, מתקבלות בחוג מצומצם מאוד הסובר שקביעותיו תחייבנה את כל חברי הכנסת השותפים לגוש. אני מבהירה: אותי זה לא מחייב" הוסיפה אבקסיס. 

לאחר דבריה חטפה אבקסיס אש מחברי הכנסת של מרצ, ניצן הורוביץ ותמר זנדברג, שקראו ליו"ר גשר להתפטר. כעת, אבקסיס מבקשת להיפרד מהרשימה ולתפקד בנפרד.