בנט קורא להקמת ממשלת חירום: "נקפיא את ההליך הפוליטי לחצי שנה"

שר הביטחון התייחס למשבר הקורונה וקרא להקים באופן מיידי ממשלת חירום לאומית. בנט אמר כי יקדם חוק להקפאת ההליך הפוליטי למשך שישה חודשים, ובזמן הזה תוקם ממשלה רחבה לחיזוק הטיפול בנגיף

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/20 19:33 טז באדר התשפ

בנט קורא להקמת ממשלת חירום: "נקפיא את ההליך הפוליטי לחצי שנה"
נתניהו ובנט. תקום ממשלת חירום?, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האם משבר הקורונה הוא שיביא בסופו של דבר להקמת ממשלה בישראל? אחרי דיווחים שונים במהלך היום (ה') על כך שבליכוד ובכחול לבן מקיימים מגעים להקמתה של ממשלת חירום, ולו זמנית בלבד, בצל התפשטות נגיף הקורונה ובמטרה להתמודד עמה בצורה המיטבית, גם הפוליטיקאים משני הצדדים מדברים.

שר הביטחון, נפתלי בנט, הודיע כי יקדם חוק להקפאת המצב הפוליטי למשך שישה חודשים, בשל המשבר, וקרא למפלגות השמאל להצטרף לממשלת חירום: "אזרחי ישראל, זוהי שעת חירום,
ובשעה כזו נדרשת ממשלת חירום לאומית בראשות נתניהו", כתב בנט. "אחדות עכשיו - רבים אחר כך".

לדברי בנט, "אנחנו נעביר חוק שיקפיא את כל ההליך הפוליטי למשך 6 חודשים, ועוד 6 חודשים נוכל כולנו לחזור בדיוק למקום שבו היינו ולהמשיך להתווכח. אף מפלגה לא תאבד מכוחה או מיכולתה לנהל משא ומתן.
אבל חברים, הנגיף לא מבחין בדעות פוליטיות וזה מחייב אותנו לאחדות לאומית רחבה. אני קורא לחבריי במפלגות הציוניות, מימין ומשמאל:היכנסו תחת האלונקה, הצטרפו עכשיו לממשלת חירום לאומית".

ח"כ יועז הנדל (כחול לבן) שיחד עם חברו למפלגה צבי האוזר עמד בתחילת השבוע בעינה של סערה, סביב חוסר הסכמתם לתמוך בממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת, יוצא בהתבטאות ראשונה מאז הסערה. הנדל, ששמר על שתיקה מוחלטת בימים האחרונים, כתב בטוויטר: "מלכתחילה היה צריך ממשלת אחדות כדי לרפא את החברה הישראלית, ועכשיו זה כבר צו 8".

בחדשות 13 פורסמה הערב הקלטה של הנדל בשיחה עם פעילים שהגיעו להפגין מול ביתו, בה נשמע אומר דברים דומים: "אני לא רואה שום פתרון אחר מלבד ממשלת אחדות לאומית. לצערי, אין כמעט אנשים במערכת הפוליטית שמעזים להגיד את זה"

גדעון סער

גדעון סערצילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

במקביל, גם ח"כ גדעון סער (הליכוד), פרסם הודעה דומה: "‏הקמתה בהקדם של ממשלת אחדות - ולו לתקופה קצובה - היא צו השעה כדי להתמודד עם משבר הקורונה, שהשלכותיו מוחשיות ומרחיקות לכת. לא פחות מכך הדבר נדרש על מנת להשיב את אמון אזרחי המדינה במערכת הפוליטית". כתב סער.

מוקדם יותר היום אמר יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בראיון לרדיו רק"ע כי  "האופציה הטובה ביותר היא ממשלת אחדות לאומית". לדבריו, "ברור לנו שאנחנו לא יכולים לאפשר בחירות רביעיות. זאת הייתה ההבטחה המרכזית שלנו במהלך קמפיין הבחירות".