ללא בל"ד: גנץ שוחח עם ראשי הסיעות הערביות

לאחר שסיים את פגישתו עם ליברמן, יו"ר כחול לבן שוחח עם ראשי המפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת, אך לא התקשר ליו"ר בל"ד. הרשימה המשותפת בתגובה: "לא ניתן לגנץ לפצל אותנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/03/20 16:59 יג באדר התשפ

ללא בל"ד: גנץ שוחח עם ראשי הסיעות הערביות
צילום: אופק אבשלום

יושב ראש כחול לבן,בני גנץ ממשיך בסבב השיחות שלו עם ראשי המפלגות ושוחח לפני מספר דקות עם יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה, עם יו"ר סיעת הרשימה המשותפת אחמד טיבי ועם יו"ר מפלגת רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, אולם לא שוחח עם יו"ר בל"ד. בשיחות, חזר גנץ על כוונתו להקים ממשלה שתשרת את כל אזרחי ישראל,יהודים וערבים, ולפעול בכדי למנוע מערכת בחירות רביעית.

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה התייחס להחלטהנ למדר את בל"ד: ‏"שוחחתי עם בני גנץ והבהרתי לו שהרשימה המשותפת תפעל לקדם את האינטרסים של כל האזרחים כסיעה מאוחדת על ארבעת מרכיביה. אנחנו דבקים במטרה שלנו להחליף את דרכו של נתניהו וזה מתחיל בכך שיכבדו את קולם המאוחד של הציבור הערבי ושותפנו היהודים".

יו״ר רשימת בל״ד ברשימה המשותפת, ח״כ אמטאנס שחאדה פרסם בחשבונו בטוויטר: "לא ציפיתי לטלפון מגנץ ולא הופתעתי כשלא התקשר. אני מייצג מפלגה שיש לה ציבור בוחרים גדול, היא חלק מהרשימה המשותפת וכך תישאר. אנו פועלים אך ורק לפי האינטרס של ציבור בוחרינו, בראש ובראשונה בכדי להפיל את נתניהו ואת מדיניות הגזענות שהוא מוביל".

בתוך כך, היום (ב')בצהרים נפגש גנץ עם יושב ראש ישראל ביתנו,אביגדור ליברמן. שם סיכמו השניים על המשך שיתוף פעולה: "סיימנו עכשיו פגישה טובה שבה דיברנו על עקרונות היסוד וסיכמנו על שיתוף פעולה להרכבת ממשלה, כדי להוציא את ישראל מהבוץ שהיא נמצאת בו ולמנוע בחירות רביעיות. על הפרטים נדון בהמשך, נסכם עקרונות פעולה משותפים ונמשיך קדימה", אמר גנץ בצאתו מהפגישה. 

במקביל ישנם רבים מנסים לשכנע את חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר להצביעבעד ממשלת מיעוט בהימנעות הרשימה המשותפת, אך נראה כי השניים דבקים בעמדתם ולא ייתנו לכך יד.