רבנים בכירים בבקשה לגנץ: הימנע מלהרכיב ממשלה עם הרשימה המשותפת

הרב חיים דרומן, הרב שמואל אליהו, הרב יהושע שפירא והרב דוד פנדל משגרים מכתב ליו"ר כחול לבן בו הם מבקשים ממנו להימנע מלהרכיב ממשלה עם הרשימה המשותפת. "אתה לא רוצה להיזכר כמי שהפקיד את בטחון המדינה בידי מהללי שהידים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/03/20 18:32 יב באדר התשפ

רבנים בכירים בבקשה לגנץ: הימנע מלהרכיב ממשלה עם הרשימה המשותפת
הרב חיים דרוקמן. "להימנע מממשלה עם הרשימה המשותפת", צילום: דברי שיר

רבנים בכירים בציונות הדתית מבקשים מיו"ר כחול לבן בני גנץ - אל תקים ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת. במכתב שמגרים היום הרב חיים דרוקמן, הרב שמואל אליהו הרב יהושע שפירא והרב דוד פנדל, מסבירים הרבנים ליו"ר כחול לבן כי זו השעה להקים ממשלת אחדות, ולהימנע מהיתמכות ברשימה המשותפת, זאת על רקע הדיווחים האחרונים המצביעים על מגעים של גנץ עם המשותפת. 

המכתב שנשלח לגנץ

המכתב שנשלח לגנץצילום: ללא

במכתב ששולחים הרבנים נאמר: "אנו מבקשים ממך לומר לכל המאיצים בך לחתום עם הרשימה המשותפת, כי הבטחת לבוחרים שלך לא להקים ממשלה שמסתמכת עליהם. אתה לא רוצה להיזכר לדיראון כמי שמפר הבטחות, כמי שפילג את העם או כמי שהפקיד את בטחון המדינה בידי מהללי שהידים. אנחנו נמצאים בחודש אדר, בו למדנו כי "לך כנוס את כל היהודים" זה סוד ההצלחה והניצחון, ו"עם מפוזר ומפורד" זו סוד הכישלון". 

לסיום המכתב טוענים הרבנים כי "הקמת ממשלת מיעוט כזו היא אולי חוקית, אבל היא תדחה חצי מהעם, וזה לא נכון לפלג בשעה שצריך לאחד את העם אל מול האתגרים העומדים בפנינו. אנחנו קוראים לך לאחד ולחזק את העם, עכשיו עת פיוס. עכשיו הזמן להקמת ממשלת אחדות לאומית, פשוטו כמשמעו".

בני גנץ. האבטחה סביבו תתוגבר

גנץ. ייענה לבקשה?צילום: פלאש 90