עודה ממתין לבני גנץ: "יש לנו הזדמנות להיות חלק משפיע בפוליטיקה"

יו"ר הרשימה המשותפת לא פוסל חבירה ליו"ר כחול לבן, חרף הביקורות של מפלגתו על התבטאות "הרוב היהודי" שיצאה מכחול לבן. "אם יהיה שינוי בכיוון של שלום ושוויון – אנחנו נבחן את העמדה הזאת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/20 11:48 ט באדר התשפ

עודה ממתין לבני גנץ: "יש לנו הזדמנות להיות חלק משפיע בפוליטיקה"
עודה. "נבחן עמדה של שינוי", צילום: הדס פרוש/פלאש 90

יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, משאיר דלת פתוחה לקואליציה עם כחול לבן. עודה התראיין היום (ה') לרשת ב' וטען כי הוא לא פוסל חבירה ליו"ר כחול לבן. "בינתיים אנחנו מחכים לבני גנץ. אם הוא עדיין חושב שהוא רוצה רוב יהודי, או שיש לו גישה אחרת אחרי הבחירות", טען עודה והוסיף, "לא נוותר על זה שאנחנו קבוצה לגיטימית בפוליטיקה. מדברים על זה שיש פלונטר - מבחינתי יש הזדמנות להכיר בנו, להיות חלק לגיטימי ולהשפיע בפוליטיקה"

כמו כן, יו"ר הרשימה המשותפת טען כי נכון לכרגע ובהתחשב בעמדה העכשווית של כחול לבן, למפלגתו אין אפשרות להמליץ על מי מהמועמדים לנשיא המדינה. "עם הגישה של בני גנץ, של רוב יהודי ושל סיפוח חד צדדי – אין על מי להמליץ. אנחנו נמליץ על ראש הרשימה המשותפת. אם יהיה שינוי בכיוון של באמת של שלום ושוויון – אנחנו נבחן את העמדה הזאת".

עודה פסל את אפשרות החבירה ליו"ר ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, ואת בטענה כי לא ישב עם מי שהציע בעבר את רעיון הטרנספר. "אנחנו לא ניתן למי שהגה את רעיון הטרנספר, גזען, ממש-ממש פשיסט, פשיסט של שנות ה-30 של המאה הקודמת, לא של היום – לא ניתן לו להיות שר".