עודה: "אני מודה לציבור היהודי שתמך בנו"

יו"ר הרשימה המשותפת מביע שמחה מהנתונים, מפלגתו היא היחידה בגוש השמאל שרשמה עלייה ועוד עלייה משמעותית. המפלגה קיבלה קולות רבים שהגיעו גם מהציבור היהודי. עודה: "זו התחלה לחיזוק השמאל הישראלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/20 11:53 ז באדר התשפ

עודה: "אני מודה לציבור היהודי שתמך בנו"
צילום: פלאש 90, הדס פרוש

גוש הימין מקווה להשיג 61 מנדטים לאחר נתונים חיוביים מהתוצאות, אך לא רק שם שמחים על החיזוק בסבב החירות הנוכחי. הרשימה המשותפת רושמת עלייה מרשימה בכמות המנדטים שהיא קיבלה, ומי ששמח על כך הוא גם יו"ר המפלגה איימן עודה. עודה: "אנחנו התחזקנו בייחוד שבאפריל היינו 10 והיום אנחנו עומדים על 15 - זה ההישג הפרלמנטרי הגדול היותר אי פעם מאז 1949, הישג מטורף".

עודה מודע לכך שאת הגדילה בכמות המנדטים הוא לא חייב רק לציבור הערבי שיצא להצביע, אלא גם על תמיכה לא קטנה שהגיעה כנראה גם מהציבור היהודי. "אני רוצה לברך את הציבור שלנו, גם הערבי וגם הרבה מהציבור היהודי שתמך ברשימה המשותפת" פותח את דבריו עודה. 

עודה המשיך עם מסר לגוש השמאל: "לא נסתפק בהזדמנות הזו, אנו חייבים להיות האלטרנטיבה הערכית לכל המפה הפוליטית הישראלית. האלטרנטיבה מבחינתנו זו התחלה לחיזוק השמאל הישראלי. אני קורא לשמאלנים לא להתייאש, אלא לחשוב על שותפות ועל אלטרנטיבה ערכית ולא בכאילו, של שלום אמת, דמוקרטיה אמתית ושוויון בין ערבים ליהודים במדינה. מהרגע הזה אנו נחזק את שיתוף הפעולה בינינו לבין השכבות החלשות בחברה הישראלית".

נכון לשלב זה הרשימה המשותפת עומדת על 15 מנדטים, והיא המפלגה היחידה בגוש השמאל שעולה בכמות המנדטים. כמו כן בשלב עדיין אין לאף צד מספיק מנדטים להקמת ממשלה, גם לגוש הימין שמצבו השתפר הרבה מאז הסבב הקודם.