שקד על החקיקה נגד נתניהו: "זה פגיעה ביסוד הדמוקרטיה"

חברת הכנסת איילת התייחסה על הרצון לבצע חקיקה שתמנע מנתניהו להרכיב ממשלה: "מחנה השמאל שרוממות שלטון החוק בגרונו, מנסה לשנות את כללי המשחק". שקד גם מתייחסת לכמות המנדטים הקטנה של ימינה: "ציפינו ליותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/20 16:43 ח באדר התשפ

שקד על החקיקה נגד נתניהו: "זה פגיעה ביסוד הדמוקרטיה"
צילום: ללא

יוזמה, שהולכת וצוברת תאוצה מאז אתמול, להעביר הצעת חוק שתמנע מבנימין נתניהו לכהן כראש ממשלה. חברי הכנסת המובילים את הצעת החוק  כבר בשבוע הבא הצעת חוק, לפיה מי שנאשם בשוחד לא יוכל לכהן כראש ממשלה בישראל. ח"כים בכחול לבן, ברשימה המשותפת ובעבודה-גשר-מרצ כבר הביעו תמיכה ביוזמה.

מספר 3 בימינה חברת הכנסת איילת שקד יוצאת בהצהרה על הנושא: "מחנה השמאל שרוממות שלטון החוק בגרונו, מנסה לשנות את כללי המשחק ולבטל את תוצאות הבחירות מיד לאחריהן, באמצעות חקיקה פרסונלית ורטרואקטיבית, זה פגיעה ביסוד הדמוקרטיה הישראלית". מוקדם יותר גם צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "מחנה שרוממות הדמוקטיה מגרונו מנסה בחקיקה לבטל את תוצאות הבחירות בעזרת תומכי טרור. ארדואן לא היה עושה את זה טוב יותר. למה ללכת סחור סחור? תגישו הצעת חוק שגנץ הוא ראש הממשלה. לא לארבע שנים. ל40 שנה. הרי אולי יש לכם רוב..."

שקד התייחסה למצבה של ימינה והגוש לאחר הבחירות: "אנחנו כמובן ציפינו ליותר וגם שגוש הימין ישיג 61, אנחנו מחכים לתוצאות האמת ולראות כיצד אפשר להקים ממשלה. אנחנו צריכים בשביל הציבור במדינת ישראל לעשות כל מאמץ על מנת להקים ממשלה". שקד מתייחסת גם לישיבת גוש הימין שתחל בעוד כשעה "נתכנס, נראה ונבדוק מה האפשרויות. אני חוזרת ואומרת, צריך לעשות כל מאמץ כדי להרכיב ממשלה, כמובן שהיינו שמחים אם ליברמן היה נכנס, אבל גם אם לא, צריך למצוא אלטרנטיבות אחרות".