שמולי נגד פרץ: פגע במפלגה, דרוש חשבון נפש

ח"כ איציק שמולי תוקף בפומבי את יו"ר מפלגתו, שאמר ימים ספורים לפני הבחירות כי יש הסכמה עם כחול לבן על ממשלת מיעוט: "האמירה פגעה אנושות בדופן המרכז-ימין של 'כחול לבן'". על מפלגתו: "נדרש ולו בדל של חשבון נפש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/20 10:30 ח באדר התשפ

שמולי נגד פרץ: פגע במפלגה, דרוש חשבון נפש
עמיר פרץ ואיציק שמולי, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

הסכינים נשלפות. יממה וחצי אחרי הבחירות, ובשמאל כבר מטיחים האשמות. ח"כ איציק שמולי (העבודה-גשר-מרצ) תקף הבוקר (ד') את יו"ר מפלגתו, עמיר פרץ, בטענה כי דבריו ערב הבחירות פגעו בסיכויי גוש המרכז-שמאל לנצח.

כזכור, פרץ אמר בכינוס פעילים של מפלגתו, ימים ספורים לפני הבחירות, כי הגיע להסכמות עם גנץ על הקמת ממשלת מיעוט: "בהמשך להסכמות שלנו עם בני גנץ, ראשית נשביע ממשלה של העבודה-גשר-מרצ עם כחול לבן, כאשר ישראל ביתנו והרשימה המשותפת יתמכו מבחוץ". אמירה שחוללה סערה ושימשה כלי בידי הליכוד בישורת האחרונה של הקמפיין. בכחול לבן הכחישו את האמירה מכל וכל.

אחמד טיבי ואיימן עודה

אחמד טיבי ואיימן עודהצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לדברי שמולי הבוקר בגלי צה"ל, "המשגה החמור היה הירי ההדדי בנגמ"ש. האמירה שיצאה מתוכנו, כביכול על ממשלת מיעוט שכבר סגורה ומובטחת, פגעה אנושות בדופן המרכז-ימין של 'כחול לבן'". הוא הוסיף כי "גם כחול לבן נהגו בחוסר אחריות כשהפנו את האש לכיוון השותפים הטבעיים שלהם".

לגבי מצבה של מפלגתו, שקיבלה שבעה מנדטים בלבד, מתוכם שלושה למפלגת העבודה, אמר שמולי כי יש לערוך חשבון נפש - אך לא לחפש אשמים: ''ברגע המכריע נחתכנו בחצי והמכה קשה. אם נאשים את כולם בחוץ במקום להתבונן ביושרה פנימה - לעולם לא נחזור לעצמנו".

עוד הוסיף ח"כ שמולי: ''נדרש ולו בדל של חשבון נפש ומשם מבט קדימה ויציאה למסע התחדשות. שבעה מנדטים לשלוש מפלגות ורק שלושה מהם לעבודה זו התוצאה העלובה ביותר אי-פעם. אילולא האיחוד אליו דחפתי השמאל הציוני היה נמחק''.