יאיר נתניהו חוייב לשלם רבע מיליון ש"ח לעורך וואלה לשעבר

בנו של ראש הממשלה שיתף פוסט בחשבון הפייסבוק, בו הוכפש אבי אלקלעי, עורך וואלה לשעבר. יאיר נתניהו טען כי לא ידע מה שיתף ולא הגיש כתב הגנה, וכעת בית משפט השלום בתל אביב מחייבו בתשלום פיצויים והוצאות משפט

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/20 19:28 ה באדר התשפ

יאיר נתניהו חוייב לשלם רבע מיליון ש"ח לעורך וואלה לשעבר
יאיר נתניהו. ישלם פיצויים, צילום: פלאש 90

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, קיבל הודעה מבית משפט השלום בתל אביב כי עליו לשלם סכום של כרבע מילון שקלים לעורך אתר חדשות וואלה לשעבר, אבי אלקלעי. החלטת בית המשפט מגיעה לאחר פוסט ששיתף נתניהו, בו אלקלעי מוכפש ומואשם כשתול של קרן וקסנר.

אלקלעי הגיש תביעה לבית המשפט נגד נתניהו, והאחרון כלל לא טרח להגיש כתב הגנה. ביום חמישי האחרון הודיע רשם בית המשפט אבי כהן לנתניהו כי עליו לשלם 250,000 שקלים, בתוספת 35,000 שקלים הוצאות משפט. 

הפוסט המקורי, שנכתב על ידי הבלוגר אבשלום זלינגר, פורסם סמוך להודעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על העמדתו לדין של אביו של יאיר, ראש הממשלה בנימין נתניהו. זלינגר כתב את הפוסט שבו אלקלעי מוכפש, ובנו של ראש הממשלה שיתף אותו וקרא לעוקביו לשתף את הפוסט גם הם. לאחר מכן טען נתניהו כי לא ידע מה כלול בלינק ששותף על ידו ונמנע מלהגיש כתב הגנה. היום נתניהו קיבל את ההודעה כי עליו לשלם את הסכום על הצעד שביצע. 

נתניהו מצידו צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "עיתונאי שמאלני בוואלה החליט לעשות עלי סיבוב. הגיש נגדי תביעה (על שייר של פוסט של מישהו אחר) בלי שידעתי בכלל, ולכן מן הסתם לא הגשתי כתב הגנה. הנוהל האוטומטי הוא שאם הנתבע לא מגיש כתב הגנה תוך זמן מסויים, התובע זוכה אוטומטית, בלי להוכיח כלום".