הרב אריאל על מי שלא מתכנן להצביע: "ארור אשר לא יקים את דברי התורה הזאת"

חתן פרס ישראל לספרות תורנית ונשיא ישיבת ההסדר רמת גן התייחס לבחירות לכנסת ה-23: "מצווה להצביע כדי להשפיע על ערכים חשובים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/20 13:41 ה באדר התשפ

הרב אריאל על מי שלא מתכנן להצביע:  "ארור אשר לא יקים את דברי התורה הזאת"
הרב יעקב אריאל, צילום: קובי גדעון, פלאש 90

רבה הראשי לשעבר של העיר רמת גן, הרב יעקב אריאל, התייחס לבחירות שיחלו מחר (ב) בבוקר: "מצווה להצביע כדי להשפיע על ערכים חשובים: שמירת התורה (כגון השבת הציבורית, חינוך וכדומה), ישוב הארץ, צדק חברתי ונושאים חשובים רבים אחרים. הדברים נאמרו כתשובה בעיתון "זרעים". הרב אריאל הוסיף בנחרצות: "מי שאינו מצביע עובר על "ארור אשר לא יקים את דברי התורה הזאת" הכתוב בספר דברים". 

נזכיר כי לפני כשלושה שבועות זכה הרב אריאל בפרס ישראל בתרבות תורנית. בנימוקיה לבחירתו ציינה הוועדה כי: "הרב יעקב אריאל ראוי לקבל את פרס ישראל בתחום הספרות התורנית על היקף היצירה התורנית שיש בה מגוון נושאים בארבעת חלקי שולחן ערוך. הלכות היחיד והציבור, האיש והאישה, מצוות התלויות בארץ וכן בתחומי הגות ופרשנות. תרומתו של הרב יעקב אריאל ליצירה התורנית מעבר להיקפה הרחב ניכרת בהיותה פסיקת הלכה למעשה בחיים המודרניים".

בשיחה לכיפה שיתף הרב את תחושותיו לאחר ההודעה על הזכייה ואמר: "מרגש מאוד, זה ממש כבוד גדול. לא ציפיתי לפרס, לא ביקשתי, לא עושה על מנת לקבל פרס. אך כשיש פרס זה ודאי מחמיא ומכבד, ואני מודה כמובן למי שחשב שהדברים ראויים לפרס".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן