עוצמה יהודית: "נתניהו חסר אחריות, נרוץ עד הסוף"

לאחר שבעוצמה יהודית טענו כי הליכוד הפר את הסיכומים עמם, ומנע את פרישתם מהמירוץ, בליכוד תוקפים: "המחנה הלאומי לא יסלח לבן גביר אם לא יעשה הכל כדי למנוע הקמת ממשלת שמאל". בתגובה הודיעו בעוצמה: "נרוץ עד הסוף"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 01/03/20 12:02 ה באדר התשפ

עוצמה יהודית: "נתניהו חסר אחריות, נרוץ עד הסוף"
איתמר בן גביר, צילום: עוצמה יהודית

אחרי פיצוץ המגעים - קרב האשמות. במפלגת עוצמה יהודית טענו הבוקר (א') כי הגיעו להסכמות על פרישתם מהמירוץ לכנסת והתמודדות בבחירות, אך ראש הממשלה נתניהו פוצץ את המגעים. בתגובה, בליכוד לא מתייחסים לטענות עצמן, אלא קוראים שוב לעוצמה יהודית לפרוש ולא לשרוף קולות.

"מצפים מבן גביר לגלות אחריות ולא לשרוף קולות ולפגוע בניצחון הימין", אמרו בליכוד. "עוד מנדט אחד לליכוד ואנחנו מנצחים ומקימים ממשלת ימין חזקה לישראל. המחנה הלאומי לא יסלח אם לא יעשה הכל כדי למנוע הקמת ממשלת שמאל שתלויה באחמד טיבי".

בתגובה הודיעו בעוצמה יהודית: אנחנו רצים עד הסוף. בהודעת המפלגה נאמר כי "הנהלת עוצמה יהודית שהתכנסה הבוקר החליטה כי לאור ההתנהלות חסרת האחריות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עוצמה יהודית תרוץ עד הסוף. עוד אמרו: "הליכוד רוצה להקים ממשלת אחדות עם גנץ. נתניהו לא רוצה ממשלת ימין ועוצמה יהודית תרוץ עד הסוף. היום ברור לכולם שרק עוצמה יהודית תחייב את נתניהו להקים ממשלת ימין".

על פי הודעת עוצמה יהודית, "במהלך הלילה סוכמו תנאים עקרוניים בין עוצמה יהודית לליכוד. לפי התנאים, מאי גולן המוצבת במקום 34 לליכוד תשמש כחברת כנסת מטעם עוצמה יהודית, ואם תקום ממשלת 61 היא תייצג בהצבעות את מצביעי עוצמה יהודית. עוד על פי ההסכם, הליכוד יוריד את אחוז החסימה ויבוטל סעיף 7א לחוק יסוד הכנסת. עוד סוכם, כי חאן אל אחמר יפונה תוך שישה שבועות".

נתניהו. גנץ הוא חיקוי עלוב

נתניהוצילום: פלאש 90. הדס פרוש

בעוצמה טוענים כי "למרבה הפלא, הבוקר עדכנו נציגי הליכוד כי ראש הממשלה חזר בו מהסיכום ואפילו את התנאים הללו ראש הממשלה מסרב לקיים".

עו"ד איתמר בן גביר מסר: "נתניהו מסכל שוב את ממשלת ה-61, ועושה רושם שהוא מעוניין בממשלת אחדות עם גנץ ולא בממשלת ימין. את נתניהו לא מסוגל לעשות את הדברים הללו אזי שהוא לא רוצה באמת לממש מדיניות ימין ועוצמה יהודית חייבת להתמודד כדי לשמור על הליכוד בימין".