הקלטות נתן אשל: "מירי רגב בהמה, אבל עושה עבודה מצוינת"

יועצו הקרוב של ראש הממשלה נשמע מתבטא בגזענות כלפי עדות המזרח, מכנה את שרת התרבות "בהמה", ומתגאה בכך שהוא מנהיג תשלומים כפולים: "השנאה מאחדת את המחנה שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/02/20 21:13 ד באדר התשפ

הקלטות נתן אשל: "מירי רגב בהמה, אבל עושה עבודה מצוינת"
נתן אשל, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

יועצו של ראש הממשלה ממשיך להסתבך. בהקלטות שפורסמו הערב (מוצ"ש) בחדשות 12, נשמע מקורבו של ראש הממשלה נתניהו, נתן אשל, בהתבטאויות גזעניות כלפי עדות המזרח וכלפי שרת התרבות והספורט, מירי רגב. בנוסף, נשמע אשל מסביר למה בחר הליכוד בקמפיין של שנאה, וכן מתגאה בכך שהוא עצמו נוקט בתשלומים כפולים על אותה עבודה.

בהקלטה, בה משוחח אשל עם פרסומאי, אותו היה מעוניין לשכור עבור קמפיין הליכוד, נשמע יועצו של נתניהו אומר: "אני אגיד לך, מה שקרה לנו לשמחתי בבחירות האחרונות זה שלמרות שאביחי (מנדלבליט, היועמ"ש) יצא שבועיים לפני הבחירות והצהיר מדובר בעבריין, אה, הוא עלה ב-20 אחוז. זאת אומרת, זה כמו אצל איווט. אם אתה לא גנבת, מי אתה? בשביל מה באת?...  לתדהמתי. בדקנו את זה גם. זאת אומרת, הם לא מבינים את זה שהלכת לפוליטיקה בשביל לעשות טוב לעם. הלכת לפוליטיקה כי הלכת לגנוב ואתה צריך להיות גבר..."

על עדות המזרח אמר אשל: "עכשיו, בציבור הזה - אני קורא לו אפילו הלא-אשכנזי הזה, כן – מה מחמם אותו? הרי הוא אומר: מה? הם? יעשו לי בזה? נראה להם. למה הם שונאים את התקשורת? למה הם צעקו הו הא מה קרה נוני אכל אותה אחרי הבחירות? הם שונאים הכול. הצלחנו להטריף את ה... השנאה הזאת היא מה שמאחד... את המחנה שלנו. ואנחנו מסתכלים על המחנה שלנו..." 

חטפה ביקורת ותקים ועדה לטיפול בכשלים.

שרת התרבות והספורט, מירי רגבצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

על שרת התרבות אמר יועצו של נתניהו: "ומירי רגב עושה עבודה מצוינת. זאת אומרת זה שהיא בהמה בכלל, עזוב את... אה, אבל היא עושה עבודה מצוינת. כי היא מלהיבה את... כמו ההוא בכדורגל שעומד ועושה לקהל ככה עם הידיים. זה מה שהיא עושה. וזה מצליח. זה מצליח.
היינו עשרים וכמה אבל היינו שלושים, היינו שלושים עלינו לשלושים ושש. ואתה שואל אותי, נעלה גם הלאה אם ירצה השם. אז זה מה שקורה כרגע. והעם לגמרי מתנתק מהדברים האחרים. להיפך. עוד מרוויחים אותו יותר ויותר. לכן אין לנו ברירה. אנחנו צריכים ללכת על הכסאח... הזה..."

בהמשך ההקלטות נשמע אשל מתפאר בכך שהוא מנהיג תשלומים כפולים: "ו... אני הייתי שמח לתפוס פה שתי ציפורים במכה... זאת אומרת, אני לא רואה שאני יכול לגייס שני אנשים וגם לא רואה – אוף דה רקורד להגיד לך – שאני יודע לשלם לשני אנשים... כי אני לא רואה שאני אצליח להכניס מישהו במודל האישי שלו לקטע הזה. אבל רק עכשיו אם אני אנצל את ההזדמנות ואני אצליח להכניס מישהו שיהיה גם וגם אז אני אצליח לעשות את החיבור הזה שאחר כך – הבחירות יעברו אבל זה יימשך... שם את זה על השולחן כמו שזה. זה לא יכול, אה, להתעלם מזה ואני אהיה בת יענה ואתה תהיה במעמד של פיני רובין ושל אחרים".