איתמר בן גביר: "אפרוש מהמירוץ לכנסת אם נתניהו יבטל את הסכם אוסלו"

בן גביר במסיבת עיתונאים: "אנחנו מוכנים בעוצמה יהודית, לפרוש אם נתניהו יקיים שיבטל את הסכמי אוסלו, שיפסיק את הפרוטקשן לחמאס, שינוי הרכבי הוועדה למינוי שופטים, הוצאת השליטה של הוואקף בהר הבית, ופינוי חאן אל אחמאר עד שישי 3 שעות לפני שבת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/20 19:22 א באדר התשפ

איתמר בן גביר: "אפרוש מהמירוץ לכנסת אם נתניהו יבטל את הסכם אוסלו"
בן גביר מעמיד תנאים לפרישה, צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

בהצהרה מיוחדת לתקשורת אמר יו"ר רשימת עוצמה יהודית עו"ד איתמר בן גביר: "אתמול בערב היינו בשדרות ונפגשנו עם עשרות פעילים מעוצמה יהודית שדרשו שעוצמה תרוץ כדי שיהיה מי שיקדם מדיניות ימין בכנסת ישראל, ולא יפקירו את הדרום. למרבה התדהמה אנחנו נמצאים במתקפה דווקא של הליכוד, ולמרבה האירוניה הליכוד מזהיר אותנו מכך שעלולה לקום ממשלת שמאל, כאילו המדיניות של הממשלה הזאת היא מדיניות ימין".

לדבריו: "אנחנו יודעים שעוצמה היא המפלגה היחידה שתשמור על הימין. אנחנו היחידים שמציבים דרישות שהן אידאולוגיות ולא כיסאולוגיות. לנוכח הטענות של ראש הממשלה שיש ממשלת ימין בלעדינו, אנחנו בעוצמה יהודית מוכנים להרים את הכפפה ואנחנו מודיעים כאן לראש הממשלה שאם כל כך אכפת לו ממשלת הימין, אם הוא יקיים את התנאים הבאים שהם הדברים המרכזיים שאנחנו רוצים לקדם בכנסת עוצמה יהודית תוכל לפרוש. אנחנו לא רוצים ולא ניקח שקל אחד. לא רוצים ג'ובים ולא רוצים תפקידים".

התנאים של עוצמה יהודית כדבריהם:

  1. ביטול הסכמי אוסלו, התחייבות לא להקים מדינה פלסטינית – לא מדינה מפורזת, לא אוטונומיה, והסדרת ההתיישבות הצעירה.
  2. הפסקת הפרוטקשן לחמאס.
  3. שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים. אין יותר שופט ממנה שופט.
  4. הוצאת השליטה של הווקף מהר הבית וביטול הכותל הרפורמי.
  5.  פינוי חאן אל אחמר.

התנאים הללו ודאי שאינם סבירים, ואין סיכוי שנתניהו יקיים אותם, כך שעוצמה לא באמת פורשת מהמירוץ. בן גביר הרחיב את התנאי לגבי פינוי חאן אל אחמר: "אנחנו דורשים עד יום שישי בצהרים: פינוי של חאן אל אחמר. אין תירוצים. יש החלטת בגץ שמאפשרת את הפינוי הזה, וזאת תהיה הצהרת כוונות של הממשלה הזו. אם את הדברים האלו מה הם לא מסוגלים לעשות, אנחנו ניכנס לכנסת ונחייב אותם לעשות. רק איתנו תהיה ממשלת ימין אמיתית".

נתניהו טרם הגיב באופן ישיר על תנאי בן גביר, אך בכנס בירושלים אמר: "טעות שימינה לא כללו את איתמר בן גביר ברשימה, אבל זה לא אומר שיש תסכול וכעס. לא צריך לזרוק 80 אלף קולות לפח".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן