כחול לבן מציגה: חינוך חינם לגיל הרך, כנראה במקום תקציב לישיבות

תכנית החינוך של המפלגה הגדולה, תעורר כעס ככל הנראה בקרב החרדים. עלות הרפורמה- ‭ 8.5‬ מיליארד שקלים. "הכספים יקוצצו מכספים קואליציוניים ממגזרים שונים. התכניות אכן יכולות ואף צפויות להיות כואבות למגזרים שונים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/20 07:47 כג בשבט התשפ

כחול לבן מציגה: חינוך חינם לגיל הרך, כנראה במקום תקציב לישיבות
ראשי כחול לבן, לפיד וגנץ, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

בכחול לבן צפויים להציג היום את תכנית החינוך של הרשימה, שכוללת בעיקרה תוספת של ‭ 8.5‬מיליארד שקלים. על פי פרסום של ישראל היום, ההשקעה היא של 5 שנים, בה התקציב יוזרם באופן הדרגתי לטובת החינוך לגילי 0-3. התכנית עתידה לגרום שינוי לגורמים שונים.

ראשונים הם כמובן ההורים, שמובטח להם כי עול המחיר הכבד ירד מהם. כיום מעונות היום הם פרטיים, והורים לתינוקות ולפעוטות עד גיל 3 נדרשים לשלם סכומים של 4,000-2,500 ‬שקלים מדי חודש. בכחול לבן יפעלו לפיקוח המעונות על ידי משרד החינוך, ובכך, למעשה, יעשו לביטול הנטל על ההורים ויביאו לסבסודו על ידי המדינה.

הגורם השני הוא העובדים במעונות היום, שכיום לא מחויבים כלל לעבור הכשרה כדי לעבוד בפעוטונים הפרטיים. הרפורמה החדשה תדרוש כי כל עובד במעון יום יעבור הכשרות מקצועיות. בנוסף תהיה הוראה להוספת צוותים לכל גן ילדים והוספה גם במעונות. מי שבנה את מודל התכנית הוא פרופסור מנואל טרכטנברג.

מהיכן תמומן התכנית? על פי כחול לבן נמסר: "הכספים יקוצצו מכספים קואליציוניים ממגזרים שונים. התכניות אכן יכולות ואף צפויות להיות כואבות למגזרים שונים, אבל לכחול לבן יש סדרי עדיפויות. הראשון הוא תחום החינוך. השני הוא תחום  הבריאות". הרמז הוא בעיקר לתלמידי הישיבות מהמגזר החרדי.