דרמה פוליטית: יהדות התורה שוקלת לפרק את גוש הימין

האם המפלגה החרדית תעניק לכחול לבן את האפשרות להרכיב ממשלה? ח"כ מקלב טוען כי למפלגתו אין בעיה עם תסריט שכזה: "אין לנו בעיה עם רוב החברים במפלגה הזו כמו גם עם גנץ עצמו"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 14/02/20 10:46 יט בשבט התשפ

דרמה פוליטית: יהדות התורה שוקלת לפרק את גוש הימין
מקלב וגפני. יסללו את הדרך לגנץ?, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

האם יהדות התורה מתהפכת בעמדתה, וסוללת את הדרך לבני גנץ ביום שלאחר הבחירות? חבר הכנסת אורי מקלב התראיין באנגלית ל - i24news וטען כי ביהדות התורה לא סוגרים את הדלת באופן אוטומטי לכחול לבן. "אנחנו לא סוגרים בפניהם את הדלת, לפיד הוא הבעיה אבל כחול לבן צריכים לפתור אותה והם יכולים לפתור אותה, גם היום אני מדבר עם לפיד, זה לא שאנחנו לא מדברים אחד עם השני. עברנו דרך מאוד סבוכה, הוא הוכיח שהוא התנהל באגרסיביות כלפי המגזר החרדי, שניסה לחנך את הציבור כולו".

מקלב התייחס גם למצע כחול לבן, שרק בבחירות הקודמות קראה לממשלת אחדות חילונית וטען "לגבי המצע של כחול לבן בנושאי הדת בישראל, אנחנו חושבים שאין לנו בעיה עם רוב החברים במפלגה הזו גם עם גנץ עצמו. הלכנו עם גנץ ועבדנו איתו כמו גם עם בוגי יעלון שעבדנו יחד במשך שנים וגם עם גבי אשכנזי, כן יש לנו בעיה עם יאיר לפיד. אם לפיד יקבל את העמדות שלנו בנושאים האלה נהיה שותפים דומיננטיים בממשלת האחדות".

במידה ודבריו של מקלב אכן נכונים, ייתכן מאד כי כחול לבן אכן תוכל להרכיב את הממשלה הבאה, גם ללא איחוד עם נתניהו. על פי סקרים חדש שהתפרסם היום בישראל היום, ליהדות התורה נצפים 8 מנדטים, ויחד עם מפלגות שמאל נוספות ואביגדור ליברמן, לגנץ יהיו מעל 61 המנדטים המבוקשים, והוא יוכל לקבל את שרביט הרכבת הממשלה מנשיא המדינה.

מלשכת ח"כ מקלב נמסר: "בניגוד מוחלט לפרסומים שונים, אין כל קשר בין דברי ח"כ מקלב לבין הכותרות והדברים שפורסמו, הדברים שפורסמו בשמו לא נאמרו כלל בראיון. אין כל שינוי בעמדת יהדות התורה בתמיכתה הברורה בבנימין נתניהו, כחלק בלתי נפרד מבלוק הימין".