גנץ מצהיר: "המשותפת לא תהיה חלק מהממשלה שאקים"

יו"ר כחול לבן הגיע לפתיחת מטה הנשים של כחול לבן, בכפר בענה שבגליל, ואמר כי "ביני לבין הרשימה המשותפת ישנן מחלוקות עמוקות", וקרא לאזרחים הערבים לצאת להצביע. נתניהו בתגובה: "גנץ מטעה את הציבור"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 11/02/20 20:08 טז בשבט התשפ

גנץ מצהיר: "המשותפת לא תהיה חלק מהממשלה שאקים"
בני גנץ, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר היום (ד') באירוע פתיחת מטה הנשים של כחול לבן במגזר הערבי, בכפר בענה הסמוך לכרמיאל, כי הרשימה המשותפת לא תוכל להיות חלק מהממשלה שתקים כחול לבן אחרי הבחירות. גנץ התייחס גם ל'תכנית המאה', הבהיר כי הוא תומך בה, אך הצהיר כי אף אזרח ישראלי לא יועבר לשטח הרשות הפלסטינית.

גנץ אמר במהלך האירוע: "בסיורים שערכתי שמעתי גם על החשש מהשיח שעלה לאחרונה על העברת המשולש לידיים פלסטיניות. אני רוצה להוריד את הנושא הזה מהשולחן ולקבוע כי אף אזרח ישראלי, יהודי או ערבי, לא יועבר בכפייה לשטח מדינה אחרת.
אני יודע שיש כאלה שרוצים שבשני במארס אזרחי ישראל הערבים יישארו בבית ולא ילכו להצביע. יש קולות קיצוניים כאלה גם בשולי החברה הערבית, ויש קולות ומעשים שמשתפים איתם פעולה מהימין בחברה היהודית. זו ברית מסוכנת".

יו"ר כחול לבן הבהיר כי המחלוקות בינו לבין חברי הרשימה המשותפת אינן ניתנות לגישור: "ביני לבין הרשימה המשותפת ישנן מחלוקות עמוקות בכל הנוגע לסוגיות מדיניות, לאומיות וביטחוניות של מדינת ישראל. ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, יחידה בעולם,  שצריכה להגן על עצמה מפני האויבים שבחוץ. היא לא יכולה לסבול תמיכה בטרור או הימנעות מגינויו.
הבהרתי זאת ואני חוזר על דבריי – איני מפחד לדבר עם אף גורם פוליטי לגיטימי, אבל הרשימה המשותפת לא תוכל להיות חלק מהממשלה שאקים".

חברי הרשימה המשותפת אצל הנשיא

חברי הרשימה המשותפת אצל הנשיאצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"המחלוקות שלי עם הנהגתה רק על ההיבט הלאומי והביטחוני עמוקות, קשות ובלתי ניתנות לגישור. 
אני מתכוון ליישם את תוכנית השלום של הנשיא טראמפ, בתיאום עם כלל הגורמים באזור, ורואה בה אבן דרך משמעותית". 

בתגובה לדברים אמר ראש הממשלה נתניהו, כי האפשרות היחידה עבור כחול לבן היא ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת: "גנץ ממשיך להטעות את הציבור כי בלי התמיכה בכנסת של טיבי, עודה והרשימה המשותפת גנץ לא יוכל להקים ממשלה". נמסר מלשכת ראש הממשלה.