ביבי: "גנץ חמוד אבל לא מנהיג", גנץ: "תחיל ריבונות על עוטף עזה"

קרבות בנאומים בין ראשי המפלגות הגדולות. נתניהו: "צריך לעמוד בלחצים קשים מבית ומחוץ, ובלי טלפרומפטר". גנץ: " הייתי מציע לו להגיע להסכמים קודם כל עם ההורים שלא יודעים איזה ילד לקחת קודם לממ"ד. את נתניהו אזרחי ישראל משעממים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/20 21:38 י בשבט התשפ

ביבי: "גנץ חמוד אבל לא מנהיג", גנץ: "תחיל ריבונות על עוטף עזה"
צילום: פלאש 90, נועם ריבקין, מארק ישראל סלם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים הערב (ד') בכנס הליכוד שנערך בהרצליה. בדבריו התייחס ליריבו הפוליטי יו"ר כחול לבן בני גנץ. "לבני גנץ יש זכויות, היה רמטכ"ל. גם אהוד ברק היה רמטכ"ל. ראיתם איזה ראש ממשלה הוא היה? קשה להיות ראש ממשלת ישראל. זה קודם כל לדעת להגיד 'לא'. צריך לעמוד בלחצים קשים מבית ומחוץ, ובלי טלפרומפטר. בני גנץ חמוד אבל הוא לא מנהיג".

בני גנץ שנאם הערב בנתניה לא נשאר חייב ועקץ את ראש הממשלה בנושא הביטחון בעוטף עזה, שהרקטות נורו שוב לתוך ישראל. "אני מציע לנתניהו להחיל ריבונות קודם כל בנתיבות, בשדרות ובעוטף עזה. אני הייתי מציע לו להגיע להסכמים קודם כל עם ההורים שלא יודעים איזה ילד לקחת קודם לממ"ד. את נתניהו אזרחי ישראל משעממים".

נתניהו התייחס על נושא תכנית המאה, ושגנץ לא יוכל לאשר אותה עם הקואלציה שקיימת לו משמאל. "בני גנץ אמר שהוא מוכן לקבל את תוכנית המאה רק בהסכמה בינלאומית. עם מי? האיחוד האירופי כבר הודיע שמתנגד. האו״ם? בהסכמה של אבו מאזן? שאבו מאזן יסכים לדין יצהר כדין איתמר וכדין תל אביב? אולי הוא מתכוון להסכמה של עופר שלח, יעל גרמן? לא ברור מה יותר קשה, להשיג הסכמה מאבו מאזן או מגרמן. אבל נניח שכולם מסכימים. גנץ עדיין צריך הסכמה של אחמד טיבי ואיימן עודה, כי אין לו ממשלה בלעדיהם".

מנגד בני גנץ התייחס לנושא החסינות והתקיפות כנגד היועמ"ש ומערכת המשפט. "הליך החסינות הוא כמעט שיפוטי, וכך התייחסנו אליו- במלוא הרצינות. יש לכבד את התהליך שהתקיים כפי שנקבע בחוק. אני מבקש להדגיש גם את הכבוד שאני רוחש ליועמ"ש ולפרקליטות שקיבלו את ההחלטה בעניין הפלילי הזה- ניתן להם תמיד את כל הגיבוי לפעול בצורה נקייה ותקינה למען שלטון החוק".