סקר מנדטים: כחול לבן פותחת פער, ימינה לא מתרוממת

כחול לבן עולה ל-36 מנדטים, ופותחת פער על הליכוד, ליברמן נשאר לשון המאזניים, ותמונת הגושים נשארת בקיפאון שסופו לא נראה באופק. ימינה מדשדשת עם שבעה מנדטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/20 11:44 ה בשבט התשפ

סקר מנדטים: כחול לבן פותחת פער, ימינה לא מתרוממת
נתניהו וגנץ, צילום: פלאש 90, נועם ריבקין, מארק ישראל סלם

חודש לבחירות, ונראה כי לפחות בינתיים, אירועי השבוע האחרון - פרסום 'תכנית המאה' והשבתה של נעמה יששכר, ומנגד משיכת החסינות והגשת כתב האישום נגד נתניהו - לא נותנים את אותותיהם בסקרים, שממשיכים לספק לנו את אותה תמונה מוכרת עד כאב.

על פי סקר מכון פאנלס פוליטיקס, שנערך על ידי מנחם לזר, המתפרסם הבוקר (ו') ב'מעריב', כחול לבן פותחת פער על הליכוד, ימינה ממשיכה לדשדש, כמו גם איחוד מפלגות השמאל, וליברמן מוסיף להיות לשון המאזניים, תואר מפוקפק בהתחשב בשימוש שנעשה בו עד כה.

תוצאות הסקר:

כחול לבן - 36.
הליכוד - 33.
הרשימה משותפת - 13.
ש״ס - 8. 
יהדות התורה - 8.
ישראל ביתנו - 8.
ימינה - 7
העבודה-גשר-מרצ - 7.

(עוצמה יהודית מתחת לאחוז החסימה)

תמונת הגושים ממשיכה להראות קיפאון גם היא:

גוש הימין 56

גוש השמאל-ערבים 56

ישראל ביתנו - 8 

'תכנית המאה' - טובה לישראל

עוד עולה מתוצאות הסקר כי רוב הציבור סבור ש'תכנית המאה', של נשיא ארה"ב טראמפ טובה לישראל.40% מהמשיבים ענו שהיא טובה לישראל; 27% סברו שהיא טובה לשני הצדדים, כלומר גם לפלסטינים. לעומתם אמרו רק 16% מהמשיבים שהתכנית רעה לישראל, בעוד ש־14% אמרו שהיא רעה לפלסטינים ורק 3% סברו שהיא טובה להם. 

בסקר השתתפו 537 חברים בפאנל הפוליטי של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, יהודים וערבים כאחד, מגיל 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית בסקר היא 4.4%.