מנדלבליט ממליץ שלא להעניק חסינות לשר הרווחה המתפטר חיים כץ

היועץ המשפטי לממשלה ממליץ שלא להעניק מתן חסינות לשר הרווחה היוצא. מנדלבליט מסביר כי אין עילה בחוק שמאפשרת חסינות במקרה זה. "המעשים המפורטים בכתב האישום בעניינו של ח"כ כץ הם חריגים ביותר בנסיבותיהם"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 29/01/20 18:22 ג בשבט התשפ

מנדלבליט ממליץ שלא להעניק חסינות לשר הרווחה המתפטר חיים כץ
חיים כץ. מואשם במרמה והפרת אמונים, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט המליץ לדחות את בקשת החסינות שהגיש חבר הכנסת חיים כץ. מנדלבליט מסביר כי אין לבקשה אפשרות להיענות בחיוב שכן אין בה אף אחת מן העילות המפורטות בחוק ושמאפשרות לנבחר ציבור לקבל חסינות זו. 

מנדלבליט מוסיף בין השאר כי הוא אינו מקל ראש ברגישות הרבה הגלומה בבחינת התנהלותו של חבר כנסת במסגרת הליכי חקיקה כעבירה פלילית, וכי כתב האישום בעניינו של כץ לא נועד להתערב בעבודתם הסדירה של חברי הכנסת ואין בו כדי לשקף כל כוונה לקבוע נורמות חדשות בנוגע לעבודת חברי הכנסת.

"אדרבה, המעשים המפורטים בכתב האישום בעניינו של ח"כ כץ הם חריגים ביותר בנסיבותיהם ואינם תואמים את דרכי העבודה המקובלות בכנסת. על כן, קיים שוני משמעותי בין מקרה זה לבין מקרים אחרים של קידום חקיקה ע"י חברי כנסת, כמפורט בעמדה" מסביר מנדלבליט.

עוד מוסיף היועץ המשפטי לממשלה כי כי חלק מחריגות מעשיו של ח"כ כץ נובע מכך שהם כללו מצגי שווא מרמתיים, בין היתר כלפי חברי כנסת אחרים, באופן אשר היה בו כדי להשפיע על יכולתם של חברי כנסת להפעיל את שיקול דעתם באופן ענייני ועל בסיס מצע עובדתי נכון ומלא.

נזכיר, כי כץ מואשם במרמה והפרת אמונים. בעת התפטרותו ממשרד הרווחה אמר: "בכל פעולותיי במסגרת מילוי תפקידי כשר וכחבר כנסת, פעלתי באופן ענייני ונטול פניות לטובת הציבור - בכלל זה העובדים, הגמלאים ואלו שידם אינה משגת. השליחות הציבורית היא משימת חיי, ולכן אמשיך לפעול למען האזרחים בכל דרך אפשרית".