יאיר לפיד נואם בכנסת: "החל מהבוקר הנאשם בנימין נתניהו"

"זה כבר לא ממשלה ולא קואליציה, זה גוף שמיועד רק לדבר אחד – לענייניו המשפטיים של מי שהחל מהיום בבוקר הוא הנאשם ושמו בישראל בנימין נתניהו" יאיר לפיד בנאום בכנסת נגד נתניהו וקואליציית הימין

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/20 12:05 ב בשבט התשפ

יאיר לפיד נואם בכנסת: "החל מהבוקר הנאשם בנימין נתניהו"
צילום: אליעד גוטמן

התגובות לדרמה הפוליטית ממשיכות: נתניהו באופן מפתיע החליט למשוך את בקשת החסינות שלו, והדיון על הקמת ועדת הכנסת שתדון בבקשת החסינות של נתניהו היה אמור להיות כעת בעיצומו. בעקבות כך התעוררו תגובות רבות מצד הח"כים משמאל, שקראו לנתניהו לוותר על תפקידו. בראשם בני גנץ המתמודד לראשות הממשלה "אף אדם לא יכול לנהל מדינה ולנהל במקביל שלושה תיקים פליליים".

כעת הכנסת סוערת ומספר שתיים בכחול לבן, יאיר לפיד, נשא נאום נגד נתניהו והסיעות שהחליטו להחרים את הוועדה שהייתה אמורה להיות. "חמש שנים אנחנו יושבים פה מפסידים הצבעה אחרי הצבעה, דברים שקדושים בעיני – ביטול השוויון בנטל, ביטול לימודי ליבה בחינוך החרדי, חוק המרכולים שאומר שבאים אלינו הביתה להגיד לנו מה לעשות, ביטול הגדלת הממשלה, חוק ההמלצות, חוק מימון הפריימריז. פעם אחרי פעם באנו הנה בידיעה שנפסיד הצבעה על דברים יקרים לליבנו שבשבילם אנחנו בפוליטיקה, אבל באנו מתוך כבוד לבניין הזה, מתוך כבוד להליך הדמוקרטי, מתוך כבוד לצד השני ולזה שיש אנשים שחושבים אחרת".

לפיד ממשיך את נאומו תוך שליחת עקיצות לאנשי גוש הימין: "פעם אחת בהצבעה פרוצדוראלית הם אמורים להפסיד וכל הכיסאות הריקים האלה נסו מן האולם, מפני שזה כבר לא ממשלה ולא קואליציה, זה גוף שמיועד רק לדבר אחד – לענייניו המשפטיים של מי שהחל מהיום בבוקר הנאשם שמו בישראל הנאשם בנימין נתניהו".

 

   

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן