ח"כ ניצן הורוביץ: "על הנאשם נתניהו לפנות את הזירה הפוליטיות מיד"

ראש הממשלה ביקש למשוך את בקשת החסינות שלו, הח"כ משמאל מבקשים ממנו להתפטר ולעמוד למשפט. ח"כ גנץ: "נתניהו הולך למשפט- חייבים להתקדם". גם יתר הח"כים מגוש השמאל מצטרפים לקריאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/20 10:15 ב בשבט התשפ

ח"כ ניצן הורוביץ: "על הנאשם נתניהו לפנות את הזירה הפוליטיות מיד"
נתניהו ורעייתו , צילום: קובי גדעון, פלאש 90

על רקע בקשתו של ראש הממשלה למשוך את בקשת החסינות: "בשעה גורלית זו לעם ישראל, בעת שאני נמצא בארה"ב בשליחות היסטורית לעצב את גבולות הקבע של ישראל ולהבטיח את ביטחוננו לדורות הבאים, צפוי להיפתח בכנסת מופע נוסף בקרקס הסרת החסינות" מגיבים ח"כ לבקשתו של ראש הממשלה.

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ אמר בתגובה: "נתניהו הולך למשפט- חייבים להתקדם. בפני אזרחי ישראל ניצבת בחירה ברורה: ראש ממשלה שיעבוד עבורם או ראש ממשלה שעסוק בעצמו. אף אדם לא יכול לנהל מדינה ולנהל במקביל שלושה תיקים פליליים חמורים על שוחד, מרמה והפרת אמונים."

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ מסר: "נתניהו נכשל בנסיונו לחמוק ממשפט צדק. ראש הממשלה   אכן עושה היום היסטוריה, ואחראי לבושת המאה - ראש הממשלה המכהן הראשון שעומד לדין בעבירות פליליות של שוחד, מרמה והפרת אמונים.  על הנאשם נתניהו לפנות את הזירה הפוליטיות מיד, ללכת לעסוק בענייניו הפליליים ולאפשר לנו לדאוג לחסינותה של ישראל"

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ ‎איימן עודה מגיב: "הדרך למשפט סלולה, אין מופע יח"צ דיפלומטי בעולם שימנע ממנו לתת את הדין על שוחד, מרמה והפרת אמונים".

יו״ר העבודה גשר מרצ, ח״כ עמיר פרץ: "הגיע הזמן שנתניהו יפנה את הזירה הפוליטית, ילך לטפל בעניניו הפליליים וישאיר לנו לדאוג לחסינות למי שזקוקים לה באמת. במקום החסינות של נתניהו, אנחנו נדאג  לחסינות לחברה הישראלית: למשפחות הצעירות שלא עומדות ביוקר החינוך והדיור בישראל. נדרוש חסינות לקשישים שצריכים לבחור בין תרופה לפרוסה ולניצולי שואה. נעניק חסינות לנכים ולילדים עם צרכים מיוחדים, חסינות להתיישבות העובדת וחסינות למיעוטים.״

גם איציק שמולי, יו״ר סיעת העבודה הגיב: ‫״משהחליט נתניהו למשוך את בקשת החסינות מהכנסת על היועץ המשפטי לממשלה להעביר, כמתחייב, עוד היום את כתב האישום לבית המשפט. ישראל אכן עומדת בפני הכרעות היסטוריות חשובות, אבל כפי שהעיד נתניהו בעצמו על קודמו בתפקיד- ראש ממשלה הנאשם בפלילים נטול כל מנדט להחליט בהן עבור מדינתו ועמו. נתניהו צריך לעדכן את הסטטוס החדש שלו-מאורח בבית הלבן ליושב על ספסל הנאשמים״

הדיון על הקמת ועדת הכנסת שתדון בבקשת החסינות של נתניהו היה אמור להתחיל בעוד שעה קלה, אולם כרגע אין בו עוד צורך, אולם כחול לבן טרם משכו את הבקשה והדיון אמור להתנהל לכאורה על רקע בקשת החסינות של ח"כ חיים כץ.