מסתמן: מנדלבליט לא יתמוך בפסילת יזבק

היועץ המשפטי לממשלה דרש אתמול הבהרות מהמועמדת לכנסת מטעם הרשימה המשותפת. עם זאת, נראה כי לא יתמוך בפסילת התמודדותה. יזבק התבטאה בעבר כמי שתומכת בפגיעה בחיילי צה"ל

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 27/01/20 08:35 א בשבט התשפ

מסתמן: מנדלבליט לא יתמוך בפסילת יזבק
מנדלבליט. לא יפסול את יזבק, צילום: דוברות הכנסת, איציק הררי

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, נוטה שלא לתמוך בפסילתה של היבא יזבק מהתמודדות לכנסת. מנדלבליט שלח אמש דרישה ליזבק, בה הוא מבקש ממנה הבהרות לגבי התבטאויותיה מהן משתמעת לכאורה תמיכה בפגיעה בחיילי צה"ל. עם זאת, מדיווח של הדקות האחרונות ברשת ב' עולה שהיועמ"ש לא ימליץ על פסילתה של יזבק.

כזכור, נגד יזבק הוגשה בקשה לפסילה לועדת הבחירות המרכזית. מנימוקי הבקשה נאמר כי יזבק תמכה בפגיעה בחיילי צה"ל ועודדה פעילות טרור. חבר הכנת אופיר כץ (ליכוד) שהגיש את הבקשה אמר: "מי שמהלל רוצח שפל שרוצץ את גולגולתה של ילדה בת 4 או מחבל למען חיזבאללה שהעביר נקודות אסטרטגיות על מנת לטווח בנו בטילים, ודאי שלא יכול לייצג את מדינת ישראל בכנסת ישראל."

נזכיר, כי בבקשתו של מנדלבליט ליזבק, נאמר שהיועץ המשפטי לממשלה מתייחס בחומרה להתבטאויותיה של יזבק, מהן עולה במפורש או במשתמע תמיכה במאבק מזוין של מדינת אויב נגד מדינת ישראל ועידוד פגיעה בחיילי צה"ל. יזבק אגב, הספיקה למחוק את התבטאויותיה המקוממות. 

מארגון בצלמו נמסר בתגובה: "ארגון בצלמו יפעל בצורה חוקית כמובן בכל הכוח לשנות את ההחלטה, אבל מהיום יש חוק חדש במדינה -מותר לתמוך בטרור בתנאי כמובן שאתה ערבי."