ראשי ימינה נגד כחול לבן: "הציונות הדתית אינה עדר של פתיים"

בכירי מפלגת ימינה מגיבים לקמפיין של כחול לבן, שנועד למשוך קולות מהימין הרך, וטוענים כי מצביעי הציונות הדתית לא ילכו שולל אחרי ההבטחות: "כחול לבן תחריב את הבית של הציונות הדתית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/01/20 18:07 כג בטבת התשפ

ראשי ימינה נגד כחול לבן: "הציונות הדתית אינה עדר של פתיים"
ראשי ימינה, צילום: יח"צ

מפלגת כחול לבן מעוניינת בקולות הציונות הדתית, ויצאה הבוקר (ב') בקמפיין שנועד למשוך אליה מצביעים ממה שמכונה 'הימין הרך'. במפלגה פרסמו סרטון תחת הכותרת 'ערכים הם כבר לא ערכים', וצפויים להגדיל את תקציב הפרסום למגזר.

בתגובה לקמפיין תוקפים ראשי מפלגת ימינה את כחול לבן, וטוענים כי מדובר בהונאה של השמאל. שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אמר כי "בכחול לבן שוב מתחפשים, הפעם ל"בית של הציונות הדתית". אז זהו שלא. כחול לבן תחריב את הבית של הציונות הדתית. את ההתיישבות, את מוסדות החינוך המפוארים, את ישיבות ההסדר, המכינות והגרעינים התורניים. לציונות הדתית יש בית אחד בלבד. ימינה".

ח"כ איילת שקד אמרה כי "כחול לבן חושבים שהציונות הדתית תשרת את ממשלת השמאל ערבים שהם רוצים להקים. ובכן, מעבר לזה שמדובר במפלגת שמאל מדיני, שמאל כלכלי ואנטי דתי (עיין ערך הקמפיין האחרון להקמת ממשלה חילונית) מה שצריך להזכיר לציבור זה שמפלגת "יש עתיד" נלחמו בנו נגד כל המפעלים המפוארים של הציונות הדתית : נגד השרות הלאומי, נגד הגרעינים, נגד החינוך הממלכתי דתי, נגד החטיבה להתישבות ונגד הישיבות הציוניות. ובכן, עם כל הכבוד ליועז הנדל, הציונות הדתית היא לא עדר של פתיים".