סמוטריץ' עונה לעוצמה יהודית: מה לכם כי תלינו על בגידה?

יו"ר האיחוד הלאומי מגיב לזעם של עוצמה יהודית, וטוען כי הם עצמם עשו תרגיל פוליטי עם פרץ שהביא לכאוס בפוליטיקה הסרוגה. סמוטריץ' התנצל גם על דרך קבלת ההחלטות: "ביישנו את עצמנו"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 16/01/20 18:01 יט בטבת התשפ

סמוטריץ' עונה לעוצמה יהודית: מה לכם כי תלינו על בגידה?
סמוטריץ' ובן גביר בימים טובים יותר, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר האיחוד בימין יו"ר האיחוד הלאומי פונה לקהל המצביעים שלו ומסביר את מהלכיו האחרונים, כמו גם את העובדה כי השתדל שלא להתבטא בפן הפוליטי יתר על המידה. את דבריו פותח סמוטריץ' בדברים הבאים: "בתקופה האחרונה התבטאתי מעט מאוד בנושא הפוליטי. לא רק בגלל העיסוק הרב במשרד התחבורה, אלא כי חשבתי שזה נכון יותר, ואני ממש שמח שכך עשיתי. אבל כעת בהחלט מגיע לכם הסבר על המהלכים האחרונים."

סמוטריץ' המשיך ושפך את שעל ליבו: "אתחיל דווקא מהסוף - אני שמח וגאה ברשימה שלנו, אבל הדרך לשם הייתה מאד לא טובה. המהלכים נראו רע מאוד בימים האחרונים. במקום לזכות בהליך נקי עם ניהול מחלוקות ראוי, ביישנו את עצמנו ובעיקר אתכם. ציבור מסור, ישר ואידאליסט, שבטח הסתכל עלינו שוב ושוב, שפשף את העיניים ולא האמין למה שהוא רואה. אז קודם כל - סליחה! אין זה משנה מה חלקי בעניין, אני חלק מהנציגות הפוליטית שלכם ולכן אני חש חובה גם להביע את הסליחה הזו בפניכם."

סמוטריץ' התייחס גם לדחיקתו של מוטי יוגב למקום ה- 11 ואמר בכאב: "אני מיצר מאוד על הדרך שבה נעשו הדברים, ובעיקר על הדרתו של מוטי יוגב, חברי, מהמקום הראוי לו ברשימה, מקום שקיבל בהצבעה דמוקרטית, ואותו הרוויח בעבודה מאומצת ומסורה של שנים בכנסת. אבל, כל עוד אין איחוד בין המפלגות אין, ולא יכולה להיות לי השפעה על תהליכים פנימיים של מפלגה אחרת."

"אני מתחייב לכם שלא היו כאן מצדי שום שיקולים אישיים, הוסיף יו"ר האיחוד הלאומי, "כבר בתחילת התהליך הודעתי שאם לא אצליח לגבש רשימה שאאמין בסיכויי הצלחתה אניח את המפתחות ואעבור לשליחות הבאה שהקב"ה יטיל עלי. ויתרתי גם אתמול, שוב, על מקומי בקדמת הרשימה לטובת הרב רפי, ועברתי 2 מקומות לאחור. כך גם עשיתי בפעמיים הקודמות, כדי לאפשר את החיבור איתו. לכל אורך השבועות האחרונים נועצתי בצורה אינטנסיבית עם רבנים ואישים בכירים רבים בציונות הדתית כדי לקבל את ההחלטות הנכונות, מתוך האחריות הכבדה שהרגשתי שמוטלת על כתפיי."

לסיום, ביקש השר להתייחס לזעם של עוצמה יהודית אל דחיקתם מחוץ לאיחוד: "ומילה אחרונה לאיתמר בן גביר ולחברי עוצמה. אתם מדברים היום הרבה על תחושה של בגידה. אני מבין וגם לא מבקש לפייס אתכם היום. חז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו". אבל רק שתי נקודות: אתם הייתם שותפים לתרגיל הפוליטי שהרב רפי עשה על הראש של האיחוד הלאומי. אם לדבר בשפה שלכם אז הייתם שותפים ל"בגידה" שלו בנו במערכה הראשונה."

"מה לכם כי תלינו על הבגידה שלו בכם במערכה השניה?" שאל סמוטריץ', "אם תרגילים פוליטיים הם לגיטימיים והמטרה מקדשת אותם זה לא יכול לעבוד רק כשזה משרת אתכם. אני משתדל מאוד לפעול אחרת בעשיה הפוליטית שלי. אבל אתם פעלתם בדרך הזו ובסך הכל משלמים עכשיו את המחיר שלה. החתימה שלכם עם הרב רפי סיכלה את מאמציי ומאמצי רבים אחרים להביא למיזוג ובחירות דמוקרטיות והביאה במידה רבה לסאגה של השבועות האחרונים."