פרץ מגנה את המהומה אמש: אסור שזה יחזור על עצמו

יו"ר הבית היהודי מנסה להרגיע את הרוחות במפלגתו ומגנה בתוקף את שהתרחש אמש בכינוס הבית היהודי. "מתנצל בפני מאות האנשים שהגיעו" אמר פרץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/01/20 11:45 יז בטבת התשפ

פרץ מגנה את המהומה אמש: אסור שזה יחזור על עצמו
פרץ. נבוך מהאירועים, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר התמונות הקשות אמש מכינוס הבית היהודי, בו נראו פעילי המפלגה ממש מתוקטטים ביניהם, יו"ר המפלגה, הרב רפי פרץ מנסה להרגיע את הרוחות הסוערות. במכתב ששולח פרץ לפעיליו אומר שר החינוך: "אסור שהאירוע יחזור על עצמו".

"אמש חווינו אירוע שאסור שיחזור על עצמו. מגוון דעות וחילוקי דעות הם נשמת אפה של מפלגה דמוקרטית ואני שמח בזה אבל מפה ועד לנהוג באלימות פיזית ומילולית? ממש לא, אומר פרץ. 
"לאחר ההצבעה פנו אלי בפרטי עשרות אנשים שהתביישו", משתף פרץ בהתרחשות, "חלקם כעסו על המראות שראינו וחלקם ביקשו לתמוך בהנהגת המפלגה. תודה לכולם. מרכז המפלגה חייב להוקיע כל אלימות, לא משנה מה סוגה, בטח אלימות פיזית. זהו קו אדום."

"אני מבקש להתנצל בפני מאות האנשים שטרחו ובאו למרכז המפלגה אתמול. מה שראינו זה דבר חריג שלא עולה בקנה אחד עם עולם הערכים של הציונות הדתית." הרב פרץ ביקש לקרוא לחבריו לנהוג בנינוחות: "חברים וחברות, אני סומך על השכל היישר של כולנו שידע להבין את הסיטואציה המורכבת שכל המערכת הפוליטית בכלל נמצאת בה ובפרט הבית היהודי."

עוד מוסיף פרץ: "בשעות שנותרו לנו אנחנו נעשה כל מה שנידרש על מנת להצעיד את המפלגה ברשימה טובה ואיכותית לבחירות הקרובות. נבחן את האופציות השונות לעומק, נמנה צוות שיוביל את המו"מ השונים ונגיש ביום רביעי את הרשימה הטובה ביותר שהציונות הדתית יודעת לתת."